Juridinių asmenų registras

Tuo atveju, kai juridinis asmuo buvo įsteigtas elektroniniu būdu ar per savitarnos sistemą buvo pakeistas jo steigimo dokumentas (steigimo dokumentu vadinami įstatai, nuostatai), Registrų centro savitarnos sistemoje išsaugotus steigimo dokumentus ir kitus dokumentus gali parsisiųsti ir atsispausdinti asmuo, pateikęs prašymą įregistruoti juridinį asmenį (steigėjas, prisijungęs kaip fizinis asmuo), vadovas ar kitas turintis teisę teikti duomenis ir pasirašyti dokumentus elektroniniu būdu

Pasikeitus buveinei, kai buveinės adresas nenurodytas juridinio asmens steigimo dokumente (įstatuose, nuostatuose), Juridinių asmenų registro tvarkytojui teikiama:
1. Prašymas įregistruoti pakeitimus forma JAR-1.
2. Juridinio asmens organo sprendimas dėl buveinės pakeitimo.

Jeigu mažosios bendrijos nuostatai nustato, kad bendrijos valdymo organas yra mažosios bendrijos narių susirinkimas, duomenys apie jos narius turi būti registruojami Juridinių asmenų registre. Pasikeitus bendrijos nariui (nariams), vienintelis narys ar bendrijos atstovas Registro tvarkytojui turi pateikti šiuos dokumentus:

- Prašymą įregistruoti pasikeitusius duomenis forma JAR-1;
Likviduoti juridinį asmenį sprendimą priima atitinkamą teisinę formą reglamentuojančiame įstatyme nurodytas organas (pav.: individualioje įmonėje - jos savininkas, akcinėje bendrovėje ar uždarojoje akcinėje bendrovėje - visuotinis akcininkų susirinkimas).
Atšaukti įgaliojimą elektroniniu būdu pasirašyti, teikti Juridinių asmenų registrui dokumentus gali dokumentų ir duomenų teikėjas, elektroniniu parašu prisijungęs prie Registrų centro  klientų savitarnos sistemos, pasirinkęs nuorodas: Juridinių asmenų registras, Įgaliojimų sąrašas bei spustelėjęs šalia norimo atšaukti įgaliojimo esančią nuorodą Panaikinti.
Bendrovės vadovas keičiamas Akcinių bendrovių įstatymo 37 straipsnio nustatyta tvarka.
Apie bendrovės vadovo išrinkimą ar atšaukimą bei sutarties su juo pasibaigimą kitais pagrindais naujai išrinktas vadovas arba įgaliotas asmuo Juridinių asmenų registro tvarkytojui privalo pranešti ne vėliau kaip per 5 dienas.
Bendrą informaciją apie su euro įvedimu susijusius pakeitimus bei prašymo įregistruoti naujus įstatus pateikimo Juridinių asmenų registro tvarkytojui terminus rasite nuorodoje.

Laiku nepateikus Juridinių asmenų registrui pakeistų duomenų ir dokumentų, taip pat metinių finansinių ataskaitų rinkinio, pažeidžiamos Civilinio kodekso 2.66 straipsnio 3 ir 4 dalies nuostatos. Vadovaujantis Juridinių asmenų registro nuostatais ir Akcinių bendrovių įstatymuo ir kitų į

Juridinio asmens registravimo pažymėjimai nuo 2010 m. sausio 1 d., pasikeitus Civilinio kodekso 2.65 str., neišduodami, o nuo  2012 m. spalio 7 d., įsigaliojus Juridinių asmenų registro nuostatų pakeitimams, juridinių asmenų, jų filialų ir atstovybių, užsienio juridinių asmenų ir kitų organizacijų filialų ir atstovybių registravimo pažymėjimai ir jų dublikatai pripažinti netekusiais galios.
Metinės finansinės ataskaitos sudaromos vadovaujantis Įmonių finansinės atskaitomybės įstatymu, Verslo apskaitos standartais arba tarptautiniais apskaitos standartais ir kitais teisės aktais. Verslo apskaitos standartus ir jų taikymo metodines rekomendacijas rasite Audito, apskaitos, turto vertinimo ir nemokumo valdymo tarnybos interneto svetainėje.

Dokumentų ir duomenų teikėjas ne vėliau kaip pirmąją sprendimo dėl juridinio asmens pertvarkymo viešo paskelbimo dieną Registro tvarkytojui pateikia:
1. Prašymą įregistruoti teisinį statusą  "Pertvarkomas" (formos JAR-1 ir  JAR-TST1).
2. Sprendimą dėl juridinio asmens pertvarkymo.
3. Valstybinės priežiūros institucijos leidimą, jeigu tokio leidimo išdavimas numatytas įstatymuose.

Tarpinė finansinė atskaitomybė Juridinių asmenų registro tvarkytojui teikiama:
  • Akcinių bendrovių įstatymo 51 straipsnio nustatyta tvarka. Sprendimą padidinti įstatinį kapitalą iš bendrovės lėšų priima visuotinis akcininkų susirinkimas, vadovaudamasis bendrovės finansinių ataskaitų rinkiniu.
Civilinio kodekso 2.49 straipsnyje yra nurodyta, kad juridinio asmens buveine laikoma ta vieta, kurioje yra nuolatinis jo valdymo organas. Juridinio asmens buveinė apibūdinama, nurodant patalpų adresą. Patalpa, kurioje registruojama juridinio asmens buveinė, turi būti įregistruota Nekilnojamojo turto registre. Teisės aktai nenustato, kokios paskirties patalpose gali būti registruojama juridinio asmens buveinė.

Registruojant franšizės ar subfranšizės sutarties sudarymą arba jos pakeitimą Juridinių asmenų registro tvarkytojui dokumentų ir duomenų teikėjas turi pateikti:

1. Prašymo formą JAR-1 ir franšizės ar subfranšizės sutarties sudarymo ar pakeitimo formą JAR-FR.
2. Franšizės ar subfranšizės sutarties nuorašą arba franšizės ar subfranšizės sutarties pakeitimo nuorašą.

Reikalavimus prokūrai bei jos nustatymui reglamentuoja Civilinio kodekso 2.176 - 2.185 straipsniai.
Juridinio asmens valdymo organui, juridinio asmens savininkui ar jo įgaliotam asmeniui juridinio asmens steigimo dokumentų nustatyta tvarka išdavus prokūrą, dokumentų ir duomenų teikėjas Juridinių asmenų registro tvarkytojui pateikia šiuos dokumentus:

Individuali įmonė yra paveldima Civilinio kodekso nustatyta tvarka. Įpėdinis (įpėdiniai), priėmęs palikimą, turi teisę kreiptis į teismą dėl palikimo administratoriaus paskyrimo. Gavęs paveldėjimo teisės liudijimą, įpėdinis (įpėdiniai), turi pateikti Juridinių asmenų registro tvarkytojui dokumentus ir duomenis dėl savininko duomenų pakeitimo.

Vadovaujantis Civilinio kodekso 2.71 ir 2.72 straipsniais Juridinių asmenų registro duomenys ir bet kokia kita registrui pateikta informacija yra vieša ir kiekvienas asmuo turi teisę gauti bet kokius registro duomenis. Juridinių asmenų registro nuostatų ir Juridinių asmenų registro tvarkymo taisyklių nustatyta tvarka teikiami Juridinių asmenų registro išrašai ir registrui pateiktų dokumentų kopijos.&n
Juridinių asmenų dalyvių informacinės sistemos išrašai yra rengiami lietuvių, anglų ir rusų kalbomis.
Elektroniniu būdu keisti juridinio asmens duomenis yra galimybė tik Lietuvos Respublikos piliečiams ar užsieniečiams, kuriems Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka yra išduoti asmens tapatybę patvirtinantys dokumentai ir kurie turi kvalifikuotą elektroninį parašą. Šiuo metu galima naudoti:
· valstybės įmonės Registrų centro Sertifikatų centro išduotą kvalifikuotą sertifikatą;
· mobiliojo ryšio operatorių - Bitė, Telia, Tele2 ir Teledema išduotus kvalifikuotus sertifikatus;
Asmuo, kurio vardu pavadinimas laikinai įtrauktas į Juridinių asmenų registrą, norėdamas elektroniniu būdu perleisti šį pavadinimą, turi prisijungti prie Registrų centro klientų savitarnos sistemos ir atsiradusiame pagrindiniame  sistemos lange pasirinkti skiltį Juridinių asmenų registras bei kairėje pusėje esančiame meniu spustelti nuorodas: Juridinio asmens prašymai,  Prašymas perleisti laikinai į Juridinių asmenų registrą įtrauktą pavadinimą.
Steigiant juridinį asmenį elektroniniu būdu, dokumentai pateikiami tiesiogiai Registro tvarkytojui per elektroninę Registrų centro klientų savitarnos sistemą, jeigu visi steigėjai ir kiti asmenys, kurie turi pasirašyti teikiamus dokumentus, turi kvalifikuotą elektroninį parašą. 
Šiuo metu galima naudotis:
· valstybės įmonės Registrų centro Sertifikatų centro išduotu kvalifikuotu sertifikatu;
Įgaliojimai elektroniniu būdu teikti duomenis Juridinių asmenų registro tvarkytojui (JAR) ir pasirašyti dokumentus išduodami nuorodoje nurodyta tvarka.
Įgaliojimai teikti duomenis ir dokumentus į Juridinių asmenų dalyvių informacinę sistemą (JADIS) išduodami nuorodoje nurodyta tvarka.
Informuojame, kad Juridinių asmenų registre parduotuvių ir kitų juridinio asmens padalinių pavadinimai neregistruojami.
Norėdami įsteigti asociaciją, galite vadovautis nuorodoje nurodyta veiksmų eiga. Steigti asociaciją gali ne mažiau kaip 3 asmenys.
Juridinių asmenų registro elektroninis sertifikuotas išrašas (ESI) galioja iki duomenų, informacijos ar dokumentų pakeitimų įregistravimo Juridinių asmenų registre (pvz.: institucijoms pranešus apie išduotą licenciją, sustabdytą ar panaikintą jos galiojimą, įregistravus naujo vadovo duomenis, pakeitus kitus registruojamus duomenis ir informaciją, įregistravus naujus ar pakeistus dokumentus).
 
Registrų centro klientai, teikiantys prašymus ir atsiimantys parengtus dokumentus bet kuriame Registrų centro aptarnavimo padalinyje asmeniškai, aptarnaujami tik pateikę vieną iš šių asmens tapatybę patvirtinančių dokumentų:
  • Asmens tapatybės kortelę;
  • Pasą;
  • Leidimą nuolat gyventi Lietuvoje;
  • Laikinąjį asmens pažymėjimą.