Juridinių asmenų registras

Kokia tvarka išduodami įgaliojimai elektroniniu būdu teikti duomenis bei pasirašyti dokumentus Juridinių asmenų registrui (JAR) ir Juridinių asmenų dalyvių informacinei sistemai (JADIS)? Kaip panaikinti įgaliojimą?

Įgaliojimai elektroniniu būdu teikti duomenis Juridinių asmenų registro tvarkytojui (JAR) ir pasirašyti dokumentus išduodami nuorodoje nurodyta tvarka.
Įgaliojimai teikti duomenis ir dokumentus į Juridinių asmenų dalyvių informacinę sistemą (JADIS) išduodami nuorodoje nurodyta tvarka.
Pažymėtina, kad norint suteikti įgaliojimą elektroniniu būdu, reikia kvalifikuotu elektroniniu parašu prisijungti prie Registrų centro klientų savitarnos sistemos  ir pasirinkti skiltį Juridinių asmenų registras, Įgaliojimai, Naujas įgaliojimas. Užpildžius reikiamus duomenų laukus ir pasirašius suformuotą dokumentą, reikia spausti Tęsti ir, atsidarius kitam langui, spustelėti nuorodą Suteikti įgaliojimą. Pamiršus spustelti nuorodą Suteikti įgaliojimą, įgaliojimas yra nesuteikiamas, duomenys sistemoje nesaugomi ir juos reikia teikti iš naujo.

Teikiant popierinį įgaliojimą tiesiogiai Registrų centro klientų aptarnavimo padalinyje, jis turi būti surašytas nuorodose pateiktose formose užpildant visus privalomus laukus. Teikti duomenis į JADIS turi būti suteikiamas atskiras įgaliojimas (nors duomenis teikia tas pats asmuo ir Juridinių asmenų registrui),  t. y. asmuo, kuriam išduotas įgaliojimas teikti duomenis bei dokumentus ir (arba) finansines ataskaitas Juridinių asmenų registrui, be atskiro įgaliojimo negali to paties įgaliojimo pagrindu teikti duomenų į JADIS.

Atšaukti įgaliojimą elektroniniu būdu pasirašyti, teikti Juridinių asmenų registrui dokumentus gali dokumentų ir duomenų teikėjas, elektroniniu parašu prisijungęs prie Registrų centro  klientų savitarnos sistemos, pasirinkęs nuorodas: Juridinių asmenų registras, Įgaliojimų sąrašas bei spustelėjęs šalia norimo atšaukti įgaliojimo esančią nuorodą Panaikinti. Savitarnos sistema iš karto sugeneruoja Įgaliojimo atšaukimo dokumentą, kurį dokumentų ir duomenų teikėjas turi pasirašyti elektroniniu parašu, spustelėti nuorodą Panaikinti įgaliojimą ir įgaliojimas bus atšauktas. Ši paslauga yra teikiama neatlygintinai.
Dokumentų ir duomenų teikėjas taip pat gali atšaukti įgaliojimą, pateikęs laisvos formos prašymą bet kuriame Registrų centro klientų aptarnavimo padalinyje.


 
Redaguota: 2019-10-16 10:19
Į viršų