Juridinių asmenų registras

Kada prašymo laikinai įrašyti juridinio asmens pavadinimą į Juridinių asmenų registrą būklės yra "Atidėtas", "Įvykdytas", "Atmestas" ir kitos?

Jeigu prašymas laikinai įrašyti juridinio asmens pavadinimą į Registrą buvo pateiktas elektroniniu būdu, prisijungus prie Registrų centro klientų savitarnos, spustelėjus nuorodą Juridinių asmenų registras, kairėje meniu pusėje reikia pasirinkti laukelius Juridinio asmens prašymai, Laikinų pavadinimų prašymų sąrašas ir, suradus reikiamą prašymą, spustelti aktyvią nuorodą Peržiūrėti. Jeigu prašymo laikinai įrašyti juridinio asmens pavadinimą į Registrą vykdymas buvo atidėtas (prašymo  būsena "Atidėtas dėl trūkumų"), atidėjimo priežastys nurodomos Pranešime dėl termino trūkumams pašalinti nustatymo. Sprendimas laikinai įrašyti juridinio asmens pavadinimą į Registrą gali būti atidėtas, jeigu pavadinimas neatitinka nustatytiems reikalavimams. Kai priimamas sprendimas atidėti pavadinimo įrašymą į Registrą, pavadinimą keisti yra galimybė tol, kol jis bus laikinai įrašytas į Registrą, užsakovas atsisakys užsakymo arba Registro tvarkytojas priims sprendimą prašymą atmesti. Kai prašymo būsena yra "Atmestas", atmetimo priežastys nurodomos Registro tvarkytojo Pažymoje apie atsisakymą laikinai įrašyti pavadinimą,  o pinigai už atliktas paslaugas grąžinami, pateikus motyvuotą prašymą.
Redaguojant pavadinimą pagal anksčiau pateiktą prašymą, pakartotinai už paslaugą mokėti nereikia, taip pat nereikia teikti  naujo prašymo (pateikus naują prašymą, reikia mokėti pakartotinai, už atsisakytą paslaugą sumokėti pinigai techniškai negali būti prijungti prie naujo užsakymo). Pakeisti pavadinimą galima prisijungus prie Registrų centro klientų savitarnos sistemos, spustelėjus nuorodą Juridinių asmenų registras, kairėje meniu pusėje pasirinkus laukelius: Juridinio asmens prašymai, Laikinų pavadinimų prašymų sąrašas ir,  atidarius reikiamą  prašymą,  spustelti laukelį  Tęsti. Pakeitus duomenis reikia iš naujo pasirašyti prašymą elektroniniu parašu ir spustelti nuorodą Teikti JAR tvarkytojui.
Jeigu pakeitus pavadinimą, prašymo būsena yra "Laukiama teikimo",  tai rodo, kad pakeistas prašymas yra nepateiktas Registro tvarkytojui. Tuomet reikia prisijungti prie Registrų centro klientų savitarnos ir skiltyje Prašymų laikinai įrašyti pavadinimą į JAR sąrašas suradus atitinkamą prašymą, spustelėti šalia esančią aktyvią nuorodą Teikti JAR tvarkytojui. Spustelėjus nuorodą, prašymo būsena pasikeis į "Vykdomas".
Visus užsakovo pradėtus pildyti ir nepateiktus prašymus yra galimybė rasti prisijungus prie Registrų centro klientų savitarnos sistemos, pasirinkus skiltį Juridinių asmenų registras ir spustelėjus - Juridinio asmens prašymai, Laikinų pavadinimų prašymų sąrašas. Atsidarius prašymų sąrašą, galima sužinoti visų pildytų prašymų aktualias būsenas: "Pildomas", "Laukiama pasirašymo", "Laukiama apmokėjimo", "Vykdomas", "Atidėtas", "Įvykdytas", "Atmestas". Jeigu prašymas yra pasirašytas ir apmokėtas, jo būsena yra "Vykdomas".  Jeigu prašymas yra nepasirašytas, jo būsena bus "Laukiama pasirašymo". Norint pateikti prašymą Registro tvarkytojui, nereikia jo pildyti iš naujo, o spustelėjus šalia atitinkamo prašymo esančią nuorodą Tęsti, pakeisti duomenis, elektroniniu parašu pasirašyti dokumentą, įdėti užsakymą į krepšelį ir paslaugą apmokėti.  Registro tvarkytojui laikinai įrašius pavadinimą į Juridinių asmenų registrą, prašymo būsena pasikeis  į "Įvykdytas".
Nereikalingus prašymus galima ištrinti iš sistemos, pasirinkus šalia nereikalingo prašymo esančią nuorodą Trinti. 

Jeigu prašymas laikinai įrašyti juridinio asmens pavadinimą į Registrą forma JAR-5 buvo pateiktas tiesiogiai Registrų centro klientų aptarnavimo padalinyje, pavadinimo keitimo tvarka yra tokia pati, kaip buvo pateikti dokumentai. Sprendimas laikinai įrašyti juridinio asmens pavadinimą į Registrą gali būti atidėtas, jeigu pavadinimas neatitinka nustatytiems reikalavimams arba neapmokėta už paslaugą (16,22 Eur).

Prašymo vykdymo būseną galima patikrinti pasinaudojus Registrų centro interneto tinklalapyje esančia viešąja paieškos sistema Prašymo būsenos patikrinimas, įrašius prašymo numerį.
 
Siekiant išvengti pakartotinių kreipimųsi į Registro tvarkytoją dėl juridinio asmens pavadinimų, kurie neatitinka lietuvių bendrinės kalbos normų, laikino įrašymo į Registrą, rekomenduojame kreiptis išankstinės konsultacijos dėl juridinio asmens pavadinimo atitikties lietuvių bendrinės kalbos normoms į Valstybinę lietuvių kalbos komisiją. Konsultacijos teikiamos Valstybinės lietuvių kalbos komisijos tel. (8 5) 272 4520, nuo 8.30 iki 12.30 val., el. paštu: vlkk@vlkk.lt.

 

 

Redaguota: 2017-09-04 08:21
Į viršų