Juridinių asmenų registras

Kokie duomenys ir dokumentai teikiami registruojant (keičiant) asociacijos valdybą ar kitą kolegialų valdymo organą? Kolegialaus valdymo organo įgaliojimo suteikimas.

Asociacijos valdymo organų narių skyrimo ir atšaukimo tvarką nustato Asociacijų įstatymas. Kai išrenkama nauja asociacijos valdyba (taryba, prezidiumas ar kitas valdymo organas, numatytas įstatuose, naujai kadencijai, Juridinių asmenų registro tvarkytojui turi būti pateikti duomenys apie visus išrinktus valdybos narius, taip pat ir tuo atveju, jeigu buvo perrinkti tie patys nariai naujai kadencijai. Nereikia teikti duomenų apie seniau išrinktus valdybos narius, kai vietoje atsistatydinusio, atšaukto ar  kito nesančio valdybos nario išrenkamas vienas ar keli nariai, o valdybos  kadencija dar nepasibaigusi. 

Duomenis apie valdybos narius ir valdybos pirmininką galima pakeisti dviem būdais:

1. teikiant dokumentus ir duomenis popieriniu būdu;

2. per Registrų centro savitarnos sistemą, prisijungus elektroninio parašo pagalba.

1. Juridinių asmenų registro tvarkytojui asmeniškai (iš anksto registruotis vizitui galite čia) arba paštu asociacijos vadovas ar įgaliotas asmuo pateikia:
  • prašymą įregistruoti pakeitimus forma JAR-1; formas: JAR-VO-BV1 (valdybos pirmininkui), JAR-VO-BV2 (kiekvienam valdybos nariui, taip pat pirmininkui), KD-1;
  • visuotinio narių susirinkimo, priėmusio sprendimą dėl valdybos narių ir pirmininko atšaukimo ir naujų narių ir pirmininko išrinkimo, protokolą su priedais;
  • įgaliojimą, jei dokumentus teikia įgaliotas asmuo (įgaliojimo teikti nereikia, kai įgaliojimas įregistruotas Įgaliojimų posistemėje);
  • dokumentų teikėjo asmens dokumentą. Jeigu dokumentai siunčiami paštu, pridedama vadovo asmens dokumento kopija.
2. Pateikti prašymą pakeisti asociacijos valdybos narius ir pirmininką elektroniniu būdu gali vadovas  arba įgaliotas asmuo, kvalifikuotu sertifikatu patvirtintu elektroniniu parašu prisijungęs prie Registrų centro klientų savitarnos sistemos, spustelėjęs nuorodą Juridinių asmenų registras ir kairėje meniu pusėje pasirinkęs laukelius Juridinio asmens, filialo ir duomenų registravimas, Juridinio asmens, filialo duomenų registravimas, Organai, Valdyba galės išregistruoti buvusius valdybos narius ir įrašyti duomenis apie naujus valdybos narius. Tokiu pat būdu keičiamas ir valdybos pirmininkas. Reikės pridėti  valdybos narių ir pirmininko išrinkimą patvirtinantį  dokumentą (visuotinio narių susirinkimo protokolą su priedais). Pridedamas dokumentas turi būti išsaugotas PDF arba ADOC formate. Dokumentai pasirašomi, pasirinkus funkciją Pasirašyti. Paskutinis pasirašomas prašymas forma JAR-1 E. Pasirašius visus dokumentus sistemoje reikia apmokėti krepšelį (krepšelis apmokamas per elektroninę bankininkystę, neišėjus iš savitarnos sistemos) ir prašymas pakeisti duomenis perduodamas Juridinių asmenų registro tvarkytojui - prašymo būklė tampa -Vykdomas.

Jeigu asociacija neturi vienasmenio valdymo organo ir pagal vienasmenio atstovavimo taisyklę juridinio asmens vardu veikia valdyba, valdybos nariai (daugiau kaip pusė valdybos narių), veikiantys pagal JAR įregistruotą juridinio asmens atstovavimo taisyklę, turėtų įgalioti valdybos pirmininką ar kitą valdybos narį pasirašyti ir teikti Juridinių asmenų registro duomenis. Įgaliojimai teikti duomenis Juridinių asmenų registro tvarkytojui (JAR) ir pasirašyti dokumentus, taip pat teikti duomenis ir dokumentus į Juridinių asmenų dalyvių informacinės sistemos  posistemę JANGIS išduodami nuorodoje nurodyta tvarka. Nuorodoje rasite ir Įgaliojimo formą, taip pat įgaliojimo panaikinimo formą.
Įgaliojimas teikiamas Įgaliojimų teikti duomenis, dokumentus ir gauti paslaugas Registrų centre išdavimo ir panaikinimo taisyklėse nustatyta tvarka.

Kai asociacija turi tik kolegialų valdymo organą, Įgaliojimas Registrų centrui teikiamas  popierine forma.  Užpildytą ir pasirašytą Įgaliojimą  gali pateikti Įgaliojime nurodytas įgaliotinis. Turi būti užpildyti visi Įgaliojimo formoje nurodyti laukai ir pažymėtos viena, kelios arba visos šioje formoje nurodytos paslaugos (teisės). Įgaliojimas gali būti pateikiamas:
  • Registrų centro klientų aptarnavimo padalinyje (Jūsų patogumui - iš anksto registruotis vizitui galite čia).  Teikiant dokumentus Registrų centrui asmeniškai turi būti pateikiamas galiojantis Įgaliojimą teikiančio asmens tapatybę patvirtinantis dokumentas, siunčiant paštu ar elektroniniu paštu – šio dokumento kopija;
  • siunčiant dokumentus paštu;
  • teikiant kvalifikuotu sertifikatu patvirtintais elektroniniais parašais pasirašytą Įgaliojimą per E. pristatymo dėžutę;
  • siunčiant kvalifikuotu sertifikatu patvirtintais elektroniniais parašais pasirašytą dokumentą elektroniniu paštu info@registrucentras.lt.
Pateikto Įgaliojimo duomenys įrašomi į JAREP Įgaliojimų posistemę per 3 darbo dienas nuo gauto Įgaliojimo ir apmokėjimo už Įgaliojimo įrašymą.

Kai įgaliotinio duomenys bus įregistruoti Įgaliojimų posistemėje, jis galės teikti duomenis Juridinių asmenų registrui. Kai pasikeičia valdyba, šis įgaliojimas  gali būti pateikiamas  kartu su dokumentais dėl valdybos narių ir pirmininko duomenų registravimo.

Duomenys apie valdybos narius ir pirmininką keičiami atlygintinai. Atlyginimo dydžius rasite nuorodoje.
Už įgaliojimo įregistravimą mokamas 7,26 euro atlyginimas. Atsiskaitomąsias sąskaitas rasite čia.

Redaguota: 2023-08-29 09:26
Į viršų