e. pristatymas

ePristatymo IS gali naudotis visi Lietuvos Respublikos fiziniai ir juridiniai asmenys, jiems tereikia susikurti ir/arba aktyvuoti elektroninio pristatymo dėžutę.

· Pasiekiamumas ir patogumas – turėdami elektroninio pristatymo dėžutę, fiziniai asmenys bet kuriuo paros metu ir nepriklausomai nuo buvimo vietos gali nemokamai visoms valstybinėms institucijoms siųsti ir iš jų gauti oficialias, registruotam paštui prilyginamas e. siuntas. Be to visos gautos ir išsiųstos e. siuntos pasiekiamos ir saugomos bet kuriuo metu ir vienoje vietoje - ePristatymo IS elektroninio  pristatymo dėžutėje, o apie gautą e.

      Išsiuntimo laikas fiksuojamas suformavus e. siuntą ir paspaudus „Išsiųsti“. Išsiuntimo laikas nepriklauso nuo gavėjo darbo laiko. Išsiuntimo (ir gavimo) laikas fiksuojamas ePristatymo sistemos laiku.

Išsiųstos ar gautos e. siuntos elektroninio pristatymo dėžutėje saugomos tol, kol jas pašalina ePristatymo sistemos naudotojas, o jų nepašalinus – 6 mėnesius nuo jų išsiuntimo ar gavimo dienos.

Kiekvienas elektroninės pristatymo dėžutės naudotojas turi galimybę ePristatymo sistemoje nurodyti savo informavimo nustatymus. Nustatymuose galima nurodyti įvykius (pvz. gavėjas gavo siuntą, gavėjas perskaitė siuntą ir pan.), kuriems įvykus apie įvykio faktą ePristatymo sistema informuos elektroninio pristatymo dėžutės naudotoją el. paštu (el. pašto adresą galima keisti) arba per Elektroninius valdžios vartus. Siekiant užtikrinti e. siuntos turinio saugumą, el.

  Juridinio asmens vadovas kitiems asmenims gali priskirti tokias roles:
 · įgaliotas elektroninio pristatymo dėžutės atstovas – turi visas vadovo teises, tarp jų ir privalomos   elektroninio pristatymo dėžutės sutarties patvirtinimo, t.y. gali  sukurti juridinio asmens elektroninio pristatymo dėžutę;

1. Aktyvuota – tai ePristatymo IS elektroninio pristatymo dėžutė, aktyvuota savininkui arba jo įgaliotam asmeniui patvirtinus, kad susipažino su e. siuntų pristatymo sistemos taisyklėmis, sutartimi ir sutikus laikytis jų nuostatų.
Į ją ir iš jos gali būti siunčiamos e. siuntos.
2. Neaktyvuota – tai:

      E. siuntos gavėjas siunčiamą dokumentą gavęs registruotu paštu, dokumento originalą gali pasiekti    atlikęs šiuos veiksmus (rekomenduojama vadovautis kartu su dokumentu pateiktomis  instrukcijomis):

 

Įgalioti ePristatymo IS elektroninio pristatymo dėžutės atstovai skiriami šios dėžutės savininko (juridinio asmens vadovo). Įgaliojimus privaloma pateikti Registrų centrui (info@registrucentras.lt), nurodant įgaliotojo ir įgaliotinio vardą, pavardę, asmens kodą, bei terminą, kuriam įgaliojimas skiriamas.

   ePristatymo sistemoje vienam asmeniui (tiek fiziniam, tiek juridiniam) gali būti sukurta viena elektroninio pristatymo dėžutė. Tačiau, vienai elektroninio pristatymo dėžutei gali būti priskirti daugiau negu vienas naudotojas. Naują elektroninės dėžutės naudotoją gali prijungti elektroninio pristatymo dėžutės savininkas, jo įgaliotas atstovas arba elektroninio pristatymo dėžutės administratorius.

EPristatymo IS  sutartį ir taisykles tvirtina elektroninio pristatymo dėžutės savininkas arba įgaliotas asmuo. 
 

 46.1. „Išsiųsta“ – elektroninės siuntos būsena, kuri reiškia, kad elektroninė siunta buvo išsiųsta iš siuntėjo elektroninio pristatymo dėžutės arba subdėžutės. Elektroninės siuntos išsiuntimo laikas patvirtinamas Taisyklių 47.1 papunktyje nustatyta tvarka.

Gavėjui tradiciniu registruotu paštu yra pristatomas atspausdintas e. siuntos nuorašas. Atkreiptinas   dėmesys, kad tradiciniu registruotu paštu išsiųsta e. siunta yra patalpinama E. siuntų pristatymo sistemoje ir gavėjas gali ją gauti į savo e. pristatymo dėžutę, jei išpildomos šios sąlygos:
 

     Taip. ePristatymo IS iš savo pusės turi duomenų apsikeitimo sąsajų su išorinėmis sistemomis priemones, kurios suteikia galimybę: atskirų institucijų sistemoms automatiškai į ePristatymo sistemą pateikti ir iš jos gauti e. siuntas. Informacija apie ePristatymo sistemos integraciją su išorinėmis sistemomis aprašyta „Metodiniai ir techniniai nurodymai dėl išorinių IS integracijos su ePristatymo sistema“ puslapyje epristatymas.lt - skiltyje Pagalba.

Elektroninio pristatymo dėžutės administratorius ir autorizuoti asmenys prisijungti prie šios dėžutės gali tik tuomet kai savininkas arba įgaliotas asmuo susipažįsta ir patvirtina naujas sutarties sąlygas.
 

Visos per ePristatymo IS  siunčiamos siuntos, kurios pristatomos elektroninio pristatymo ar fizinio pristatymo būdu, t.y. atitinka registruotą pašto korespondencijos siuntą.
 

Elektroninio pristatymo dėžutės sukūrimas ePristatymo  IS  ir jos naudojimas yra nemokamas.

Taip. Rengiant e. siuntą galima ją išsaugoti rengiamų siuntų sąraše. Rengiamų siuntų sąraše pateikiamos visos rengiamos e. siuntos, kurios nebuvo išsiųstos. Naudotojas bet kada gali grįžti, pasirinkti e. siuntą iš rengiamų siuntų sąrašo, ją pakoreguoti ir išsiųsti.

Dokumentų valdymo sistemos (DVS), kuriose yra sukurta standartinė integracija su ePristatymo IS iš DVS pusės:    
1. „Avilys“; 2. „DocLogix“; 3. DocLogix „VIDVIS“; 4. „Kontora“; 5. „Labbis“; 6. „VDVIS“; 7. „WebPartner“.

Maksimalus vienos e. siuntos, siunčiamos ePristatymo sistema, dydis nustatomas ePristatymo sistemos paslaugos teikėjo arba operatoriaus. Šiuo metu maksimalus galimas vienos e. siuntos dydis – 500 MB.

Norint išsiųsti e. siuntą fiziniam asmeniui, reikia žinoti gavėjo:
· elektroninio pristatymo dėžutės adresą arba
· gavėjo vardą, pavardę ir asmens kodą.

 

Pastaba. Tik valstybės institucijoms. Pasirinkus pristatyti siuntą fizinio pristatymo būdu, rengiant siuntą papildomai galima pasirinkti, ar siųsti:
· gavėjo ePristatymo sistemoje nurodytu adresu;
· siuntėjo įvestu adresu.

 

Maksimalus vieno dokumento, siunčiamo ePristatymo sistema, dydis nustatomas ePristatymo sistemos paslaugos teikėjo arba operatoriaus. Šiuo metu maksimalus galimas vieno dokumento, siunčiamo ePristatymo sistema, dydis – 50 MB.
 

Taip, jei ruošiant naują e. siuntą buvo pažymėtas parametras „Išsaugoti šablonų sąraše“. Išsaugant e. siuntą šablonų sąraše, e. siuntos šablone saugomos antraštės ir teksto laukų duomenys bei prisegti priedai.
 

Taip, ePristatymo sistema yra pritaikyta naudotis įvairios rezoliucijos mobiliaisiais įrenginiais.

   Fizinių asmenų paieška ePristatymo sistemoje vykdoma įvedus fizinio asmens vardą, pavardę ir asmens kodą arba elektroninio pristatymo dėžutės adresą (dėl asmens duomenų saugumą apibrėžiančių teisės aktų nuostatų). Juridinių asmenų paieška vykdoma įvedus juridinio asmens kodą, pavadinimą arba pavadinimo dalį. Visiems juridiniams asmenims yra sukuriamos neaktyvuotos elektroninio pristatymo dėžutes.

 Norint išsiųsti e. siuntą juridiniam asmeniui, reikia žinoti gavėjo:
· juridinio asmens kodą arba
· vykdyti paiešką pagal dalinį juridinio asmens kodą arba pavadinimą.

 

Taip, galima. Rengiant e. siuntą prie gavėjo lauko galima pridėti ne vieną gavėją. Tokiu atveju, tą pačią e. siuntą gaus visi pridėti gavėjai.

   Elektroninės pristatymo dėžutės naudotojas gali pasikeisti arba nurodyti papildomą fizinį siuntos pristatymo adresą. Iš viso galima nurodyti iki penkių fizinio siuntos pristatymo adresų. Naudotojas gali nurodyti, kuris iš pateiktų adresų yra pagrindinis.
 

     Elektroninio pristatymo dėžutės adresas yra sudaromas iš:
     · fiziniams asmenims - pirmų trijų vardo raidžių, pirmų trijų pavardės raidžių ir keturių    skaitmenų unikalaus kodo;
     · juridiniams asmenims – juridinio asmens kodo.