E. sąskaita

Vaizdo instrukcija yra pateikta informacinės sistemos „E. sąskaita“ interneto svetainės www.esaskaita.eu meniu punkte „Kaip naudotis?“. Pasirinkite norimą temą ir spauskite „parsisiųsti“. Rekomenduojame naudoti naujausią Mozilla Firefox arba Chrome naršyklę.
 
Tokiu atveju reikia parašyti laisvos formos prašymą skirti įmonės paskyros administratorių informacinėje sistemoje „E. Sąskaita“ ir atsiųsti el. paštu info@esaskaita.eu. Prašyme turi būti nurodyti asmens, kuris skiriamas paskyros administratoriumi, vardas, pavardė, asmens kodas, kontaktiniai duomenys (telefonas, el. pašto adresas). Taip pat reikia nurodyti įmonės kontaktinius duomenis bei įmonės banko sąskaitos numerį.
Susisiekti su sistemos administratoriumi galima parašius pranešimą paskyros meniu punkte „Pranešimai“ (bus atsakyta paskyroje nurodytu el. pašto adresu), rašant el. laišką adresu info@esaskaita.eu, arba pateikiant klausimą Konsultacijų centro portale
Sąskaitų faktūrų teikėjas turės mokėti tik už perkančiosios organizacijos priimtas sąskaitas faktūras. Už perkančiosios organizacijos atmestas, grąžintas tikslinti sąskaitas mokestis neskaičiuojamas. Atlyginimo Registrų centrui už vienos sąskaitos pateikimą Informacinės sistemos priemonėmis dydis – 0,28 EUR. Apmokestinamų veiksmų ataskaitą, pasibaigus mėnesiui, galima peržiūrėti pagrindinio meniu punkto Mano paskyra kortelėje Apmokestinamų veiksmų ataskaita.
Informacinė sistema „E. sąskaita“ suderinama su Microsoft Internet Explorer, Mozilla Firefox, Google Chrome ir kitomis plačiai paplitusiomis interneto naršyklėmis bei jų naujausiomis versijomis. 
Šiuo metu rekomenduojame naudoti Mozilla Firefox arba Google Chrome naršykles. Daugiau informacijos rasite nuorodoje.
 
Teikiant sąskaitas „E. sąskaita“ sistemos priemonėmis, yra galimybė prisegti darbų/paslaugų aktą, prekių važtaraštį ar kitą papildomą dokumentą. Prie teikiamų sąskaitų pridedamų dokumentų dydis neturi viršyti 3 MB (megabaitų), todėl, atsižvelgiant į minėtą failo dydžio apribojimą, skenuojant dokumentą rekomenduojama pasirinkti optimalius atvaizdo kokybės ir failo dydžio nustatymus. 
„E. sąskaita“ sistemoje įstaigos (paskyros) naudotojų skaičius nėra ribojamas. Daugiau informacijos rasite nuorodoje.
Standartizuota sąsaja su išorinėmis informacinėmis sistemomis (FVAIS) yra aprašyta informacinės sistemos „E. sąskaita“ interneto svetainės www.esaskaita.eu meniu punkte Duomenų teikimas ir gavimas
Integraciją su FVAIS įmonė įgyvendina savo arba FVAIS aptarnaujančios įmonės IT specialistų pagalba. Daugiau informacijos rasite nuorodoje.
Sertifikatas informacinėje sistemoje „E. sąskaita“ reikalingas norint padaryti standartizuotą sąsają tarp „E. sąskaita“ ir įmonėje naudojamos finansų valdymo ar apskaitos sistemos taip, kaip aprašyta dokumente apie standartizuotą sąsają (https://www.esaskaita.eu/web/esaskaita/duomenu-teikimas-ir-gavimas).

Teikdami sertifikato prašymą turite nurodyti finansų valdymo ar apskaitos sistemos pavadinimą.
 
Perkančiosioms organizacijoms, tiekėjams ir kitiems informacinės sistemos „E. sąskaita“ naudotojams su Registrų centru (informacinės sistemos „E. sąskaita“ tvarkytoju) nereikia pasirašyti jokių sutarčių. Susikūrus paskyrą reikia patvirtinti susipažinimą su naudojimosi sąlygomis. Tai ir laikoma sutartimi. Daugiau informacijos rasite nuorodoje.
 
 
„E. sąskaita“ suteikia galimybę prekių, paslaugų ir darbų tiekėjams, vykdantiems viešųjų pirkimų sutartis, perkančiosioms organizacijoms internetu teikti  PVM sąskaitas faktūras, sąskaitas faktūras, kreditinius ir debetinius dokumentus bei avansines sąskaitas. Daugiau informacijos rasite nuorodoje.
Prisijungimas su vartotojo vardu ir slaptažodžiu galimas tik užsienio asmenims. Vartotojo vardą ir slaptažodį turi suteikti perkančioji organizacija, sukūrusi užsienio asmens paskyrą. Detalesnę informaciją apie užsienio asmenų paskyrų sukūrimą rasite šioje nuorodoje.  
 
Viešųjų pirkimų sutartys į informacinę sistemą "E. sąskaita" siunčiamos automatiškai iš Centrinės viešųjų pirkimų informacinės sistemos (CVP IS). Pažymėtina, kad į "E. sąskaita" perduodamos tik perkančiosios organizacijos CVP IS paviešintos sutartys
Sąskaita faktūra už naudojimąsi informacine sistema „E. sąskaita“ mėnesio pabaigoje bus patalpinta registruotų vartotojų dalyje, prie kitų sąskaitų už Registrų centro paslaugas. Jeigu nesate registruotas vartotojas, sąskaitą faktūrą gausite el. paštu, nurodytu prie kontaktinių paskyros savininko duomenų. Daugiau infomacijos rasite nuorodoje.
 
Laba diena,

teikiant sąskaitą per E. sąskaita sistemą, galima pasirinkti PVM skaičiavimo būdą, kuris įprastai būna nustatytas "Bendrai sumai pagal PVM %", pasirinkus "Eilutės sumai", bendroje sumoje 0,01 cento išsilygina.
SVARBU: sąskaitoje turi būti daugiau nei 1 prekių/paslaugų eilutė.
Tokį pranešimą sistema pateikia, kai bandoma sukurti sąskaitą ruošinio pagrindu, kuriame kaip priedas yra prisegtas papildomas dokumentas, o teikiant sąskaitą, toks dokumentas yra pakeičiamas/ištrinamas/pridedamas papildomas.
Tokiu atveju reikia kurti naują sąskaitą ir pridėti norimą dokumentą.
Sąskaitos turinį galima keisti, kai sąskaitos būsena yra:
„Įvedama“ - į sistemą įvesta ir išsaugota sąskaita nebuvo išsiųsta perkančiajai organizacijai;
„Pateikta“ - sąskaita buvo išsiųsta perkančiajai organizacijai, tačiau perkančioji organizacija sąskaitos dar neperžiūrėjo;
arba „Tikslinama“/“Grąžinta tikslinti“ – perkančioji organizacija grąžino sąskaitą faktūrą tikslinti;
Prie sąskaitos, kurią reikia koreguoti, reikia surasti piktogramą – REDAGUOTI, pakeisti sąskaitos turinį ir išsaugoti.
E. sąskaita sistema gauna duomenis iš juridinių asmenų registro, todėl kai duomenys apie vadovą įregistruojami Juridinių asmenų registre, prisijungus naujam vadovui atsinaujina duomenys ir E.sąskaita sistemoje.
Nieko papildomai daryti nereikia.
Duomenų mainai su FVAIS realizuoti naudojant tinklinę paslaugą FVAISBroker.
FVAIS su E. Sąskaita pusėje tinkline paslauga FVAISBroker duomenimis keisis remiantis šiais principais:
- Užklausų apdorojimo principas: sinchroninis, asinchroninis;
- SOAP standartas: 1.1;
- SOAP užklausų perdavimo būdas: Document;
- Užklausų bei atsakymų formatas: XML dokumentai;
- XML dokumentų koduotė: WINDOWS-1257.
 
Sukūrus naują ruošinį jį reikia išsaugoti ir grįžus į ruošinių sąrašą, suradus Jums reikalingą ruošinį, spausti piktogramą - SUKURTI NAUJĄ SĄSKAITĄ FAKTŪRĄ ŠIO RUOŠINIO PAGRINDU.
Jeigu viešąjį pirkimą laimėjo Europos sąjungoje veikiantis fizinis/juridinis asmuo, jis turi galimybę pateikti ES elektroninių sąskaitų standartą atitinkančias sąskaitas per PEPPOL tinklą. Tokiu atveju šio standarto sąskaitą perkančioji organizacija matytų E. sąskaita sistemoje, savo paskyroje, meniu punkte ES sąskaitos.
Paskyros savininkas arba paskyros administratorius prie paskyros naudotojų gali priskirti kitus asmenis, ir nustatyti jiems naudotojų roles (sąskaitų faktūrų tvarkytojo, perkančiosios organizacijos atstovo, administratoriaus). Kai fizinio/juridinio asmens paskyroje bus sukurtas naudotojas su Jūsų asmens duomenimis, galėsite prisijungti prie paskyros naudodami savo elektroninį parašą/elektroninę bankininkystę.
SVARBU: pridėjus naujus naudotojus būtina išsaugoti paskyros duomenis.
Pašalinti sąskaitą faktūrą galima tik jeigu ji nebuvo išsiųsta perkančiajai organizacijai, t. y. jos būsena yra „Įvedama“ arba pirkėjas sąskaitos dar neperžiūrėjo – būsena „Pateikta“. Reikia atidaryti sąskaitą redagavimui ir apačioje paspausti mygtuką PAŠALINTI.
Visais kitai atvejais ištrinti/pašalinti sąskaitos neįmanoma.
Perkančioji organizacija turi paviešinti bent vieną viešųjų pirkimų sutartį CVP IS sistemoje, tuomet duomenys  apie perkančiąją organizaciją per parą laiko pasieks E. sąskaita IS ir tiekėjas ras juridinį asmenį pirkėjų sąraše.
Norėdamas gauti sąskaitas per E. sąskaita IS, juridinis asmuo turi būti registruotas perkančiąja organizacija, tai reikėtų padaryti Viešųjų pirkimų tarnyboje ir paviešinti bent vieną sutartį Centrinėje viešųjų pirkimų IS (CVP IS).
Tvarkyti gaunamas sąskaitas E. sąskaita sistemoje gali paskyrų naudotojai, turintys Perkančiosios organizacijos atstovo, paskyros administratoriaus arba paskyros savininko rolę.
Norėdami pateikti sąskaitą faktūrą su nauju Pirkėjo pavadinimu ar adresu, reikia kurti naują sąskaitą/naują ruošinį.
Naudojant seniau sukurtą ruošinį, ar kuriant sąskaitą senos pagrindu, pavadinimas/adresas lieka nepasikeitęs. 
Jeigu, viešojo pirkimo sutartis sudaryta iki 2014 m. gruodžio 31 d (imtinai), tokiu atveju tiekėjas, teikdamas atsiskaitymo dokumentus per informacinę sistemą „E. sąskaita“, duomenis apie sudarytą sutartį su perkančiąja organizacija/perkančiuoju subjektu į sistemą turi įvesti rankiniu būdu. Daugiau informacijos rasite nuorodoje -> VPĮ -> E. sąskaita.

 
Galimos dvi priežastys – sutartis nepaviešinta arba sutarties galiojimo pabaigos data nepakeista Centrinės Viešųjų pirkimų informacinės sistemos (CVP IS) puslapyje, tačiau visada yra galimybė sutarties numerį įrašyti ranka.