Elektroninis.lt parašas, dokumentų pasirašymas

Darbui USB elektroniniu parašu būtina kompiuteryje įdiegti programas pagal el. parašo laikmenos modelį. Informaciją apie programinę įrangą rasite puslapyje www.elektroninis.lt
 
USB elektroninis parašas galioja 2 metus nuo išdavimo dienos. Išdavimo data nurodyta sutartyje, galiojimo laiką taip galima pasitikrinti kompiuteryje esančioje laikmenos programoje.
Daugiau informacijos, kaip pasitikrinti sertifikatų galiojimą, pateikiama puslapyje www.elektroninis.lt:
https://www.elektroninis.lt/lt/paruosti-kompiuteri/node-1390.
 
 

Taip, el. parašą arba el. spaudą kriptografinėje USB laikmenoje galima užsisakyti internetu.

  • Informacija apie el. parašo užsakymą internetu pateikta čia.
  • nformacija apie el. spaudo užsakymą internetu pateikta čia
El. parašo slaptažodį (PIN) pasikeiskite vadovaudamiesi šiomis instrukcijomis www.elektroninis.lt.

1. Norint savarankiškai atblokuoti el. parašo laikmeną, sekite instrukcijas
2. Atblokuoti El. parašo laikmeną galite ir atvykus į Registrų centro klientų aptarnavimo padalinį su elektroninio parašo laikmena ir asmens tapatybės dokumentu. Ši paslauga yra teikiama atlygintinai

  • Įsitikinkite, kad parengėte kompiuterį darbui su parašo elektroninis.lt laikmena, kaip nurodyta puslapyje „Paruošti kompiuterį“.
  • Patikrinkite, ar dokumento dydis neviršija leistino dydžio. Savitarnoje pasirašomo dokumento dydis ribojamas iki 5 MB, GoSign - iki 6 MB.
  • Rekomenduojame atnaujinti interneto naršyklės versiją.

USB elektroninio parašo sertifikatai šiuo metu išduodami pagal šiuos dokumentus:

1. Lietuvos Respublikos pasas;
2. Asmens tapatybės kortelė;
3. Leidimas (laikinai/nuolat) gyventi Lietuvos Respublikoje, https://adic.lrv.lt/lt/asmens-dokumentai/leidimai-gyventi-lietuvos-respublikoje/leidimai-gyventi-lietuvos-respublikoje-nuo-2020-m/;
  1. Sukurti naują slaptažodį (PIN) galite pasinaudodami el. parašo atblokavimo instrukcijomis
  2. Galite atvykti į Registrų centro klientų aptarnavimo padalinį su elektroninio parašo laikmena ir asmens tapatybės dokumentu (pasu arba asmens tapatybės kortele).
Užsienio valstybėje išduotas el. parašas Lietuvoje galioja tuo atveju, jei el. parašo teikėjas yra įtrauktas į
Patikimumo užtikrinimo paslaugų  teikėjų sąrašą. Daugiau informacijos apie tai galite rasti Ryšių reguliavimo tarnybos puslapyje. Registrų centro sistemose (įskaitant www.gosign.lt) dokumentus galima pasirašyti šių sertifikavimo centrų išduotu el. parašu:
USB elektroninio parašo sertifikatai šiuo metu išduodami pagal šiuos dokumentus:

1. Leidimas (laikinai/nuolat) gyventi Lietuvos Respublikoje https://adic.lrv.lt/lt/asmens-dokumentai/leidimai-gyventi-lietuvos-respublikoje/leidimai-gyventi-lietuvos-respublikoje-nuo-2020-m/;
Patikrinkite, ar tinkamai paruošėte kompiuterį darbui su elektroninis.lt parašu. Informaciją apie kompiuterio paruošimą ir automatizuoto kompiuterio paruošimo įrankius rasite čia.

 
Jūs galite pasitikrinti ar GoSignCore programinė įranga veikia tinkamai Jūsų kompiuteryje spusteldami nuorodą: https://www.elektroninis.lt/checkPage/.  
Taip pat daugiau informacijos apie GoSignCore programinę įrangą rasite: https://www.elektroninis.lt/lt/paruosti-kompiuteri/nid-1287.

Praradus ar pametus kriptografinę USB laikmeną, atskleidus PIN arba PUK kodą, sertifikato galiojimą galima sustabdyti paskambinus telefonu (0 5) 2688 388 arba (0 5) 2688 262.

Kvalifikuotas sertifikatas gali būti vėl aktyvuojamas tik klientui atvykus su sertifikato laikmena ir asmens tapatybės dokumentu į artimiausią Registrų centro klientų aptarnavimo padalinį.
 

Kad el. parašu galėtumėte naudotis Mozilla Firefox naršyklėje, atlikite šiuos papildomus veiksmus.
  

  


 



USB elektroninį parašą galima įsigyti atvykus į artimiausią Registrų centro Klientų aptarnavimo padalinį arba teikiant užsakymą elektroniniu būdu ir atvykus jo atsiimti. Užsakymo forma ir detalesnė informacija pateikiama puslapyje www.elektroninis.lthttps://www.elektroninis.lt/lt/isigyti.

Pasikeitus pavardei Jums reikia atvykti į Registrų centro klientų aptarnavimo padalinį su asmens tapatybės dokumentu (kuriame nurodyta nauja pavardė) ir turima elektroninio parašo laikmena. Atnaujinus elektroninio parašo sertifikatus, jie galios 2 metus. Sertifikatų išdavimas šiuo atveju kainuos kaip sertifikatų atnaujinimo atveju. Sertifikatai atnaujinami per 1-5 darbo dienas.
 
Tokiu atveju reikia įdiegti į Adobe Reader programą šakninius sertifikatus bei atlikti kelis nustatymus. Šiuo adresu rasite programėlę „Adober Reader nustatymai“, kuri visa tai atliks.

Kad Adobe Reader programa teisingai atpažintų elektroninis.lt parašą, reikia atlikti programos nustatymus. Tai galite padaryti įdiegę Adobe Reader nustatymų įrankį.
 
Atnaujinus el. parašo sertifikatus išduodamas vokas kartu su nauju el. parašo slaptažodžiu (PIN).

 

USB elektroninis parašas suteikiamas pilnametystės (18 metų) sulaukusiems asmenims.

Daugiau informacijos galite rasti puslapyje www.elektroninis.lt : https://www.elektroninis.lt/lt/apie/nid-487.
 

Naudojant Android ar iOS operacines sistemas rekomenduojame naudotis mobiliuoju elektroniniu  parašu, kadangi negalime pasiūlyti USB laikmenos tvarkyklių Android ir iOS operacinėms sistemoms.
 
USB elektroninis parašas neriboja pasirašomų dokumentų failų dydžio. Pasirašomų dokumentų dydį nustato dokumentų pasirašymo sistemos (pvz.: www.gosign.lt yra galimybė pasirašyti tik PDF formato dokumentą ne didesnį kaip 6 MB).

Praradus ar pametus el. parašo laikmeną arba atskleidus PIN arba PUK kodą, jo galiojimą sustabdyti galima paskambinus telefonu (0 5) 2688 388 arba (0 5) 2688 262.

El. parašo sertifikatų galiojimas gali būti vėl aktyvuojamas tik klientui atvykus su el. parašo laikmena ir asmens tapatybės dokumentu į bet kurį Registrų centro klientų aptarnavimo padalinį.

 
 
El. parašą ar el. spaudą galima įsigyti ir atnaujinti visuose Registrų centro klientų aptarnavimo padaliniuose. El. parašo / spaudo gamyba ar atnaujinimas, jei prašymas pateikiamas didžiuosiuose klientų aptarnavimo padaliniuose, užtrunka trumpiau nei mažesniuose padaliniuose, tačiau bet kuriuo atveju gamyba truks ne ilgiau 7 darbo dienų. Tikslesnę informaciją dėl gamybos terminų Jums suteiks pačiame Registrų centro klientų aptarnavimo padalinyje.
 
Informaciją apie tai, kokių dokumentų reikia norint  įsigyti elektroninį parašą elektroninis.lt, rasite nuorodoje.

 
Galima turėti tiek mobilųjį, tiek stacionarųjį elektroninį parašą. Sertifikatai nustoja galioti pasibaigus sutarčiai.

Parašu elektroninis.lt  galite pasirašyti visose Europos Sąjungos šalyse, tačiau galimybė tai padaryti priklauso nuo informacinės sistemos savininko sprendimo.
 
Siekdami užtikrinti sklandų elektroninio parašo sertifikato atnaujinimo procesą, maloniai prašome Jūsų neatidėlioti vizito ir atvykti atsinaujinti savo turimo sertifikato kaip galima anksčiau, nelaukiant paskutinės termino dienos.
Visais atvejais sieksime elektroninio parašo sertifikatus atnaujinti kaip įmanoma greičiau, nesukeliant klientams didesnių nepatogumų. Elektroninio parašo sertifikato atnaujinimas trunka 1- 5 darbo dienas.