Juridinių asmenų registras

Kokius dokumentus reikia pateikti Juridinių asmenų registrui, norint išregistruoti likviduotą dėl bankroto juridinį asmenį?

Kai bankroto procesas vykdomas teismo tvarka, juridinis asmuo išregistruojamas iš Juridinių asmenų registro, kai Juridinių asmenų registro tvarkytojas elektroninėmis ryšio priemonėmis iš teismo gauna įsiteisėjusį teismo sprendimą dėl juridinio asmens pabaigos bei nustato, kad Registre yra gautas Lietuvos Respublikos dokumentų ir archyvų įstatymo nustatytų subjektų, įgaliotų priimti likviduojamų juridinių asmenų dokumentus saugoti, pranešimas apie dokumentų perdavimą toliau saugoti arba pranešimas, kad perduotinų toliau saugoti dokumentų nėra. Tuo atveju, kai Registro tvarkytojas nustato, kad minėtas pranešimas nėra gautas – apie tai informuoja nemokumo administratorių.
Juridinis asmuo bus išregistruotas, kai Registro tvarkytojas gaus nurodytą dokumentą.

Kreditorių susirinkimui priėmus sprendimą dėl juridinio asmens pabaigos, kai bankroto procedūros vykdomos ne teismo tvarka, nemokumo administratorius ne vėliau kaip per 14 dienų nuo kreditorių sprendimo priėmimo dienos Juridinių asmenų registro tvarkytojui (iš anksto registruotis galima čia) pateikia šiuos dokumentus:
1. prašymą išregistruoti juridinį asmenį forma JAR-4;
2. kreditorių susirinkimo sprendimą dėl juridinio asmens pabaigos;
3. Dokumentų ir archyvų įstatymo nustatytų subjektų, įgaliotų priimti likviduojamų juridinių  asmenų dokumentus saugoti, išduotą pažymą, patvirtinančią, kad dokumentai perduoti toliau saugoti arba kad perduotinų toliau saugoti dokumentų nėra, jeigu Registro tvarkytojas nėra gavęs šio pranešimo;
4. asmens, teikiančio dokumentus, tapatybę patvirtinantį dokumentą.  Jeigu nemokumo administratorius veikia per atstovą, kartu su dokumentais Registro tvarkytojui turi būti pateikiami atstovo įgaliojimus patvirtinantys dokumentai. Kai dokumentai siunčiami paštu, pridedama nemokumo administratoriaus asmens dokumento kopija. Kopija notaro netvirtinama.

Prašymą išregistruoti bankrutavusį juridinį asmenį nemokumo administratorius gali pateikti ir elektroninio parašo pagalba prisijungęs prie Registrų centro savitarnos sistemos, pasirinkęs Juridinių asmenų registras bei kairėje esančiame vertikaliame meniu paspausti nuorodas: Juridinio asmens, filialo ir duomenų registravimas;  Juridinio asmens, filialo, atstovybės išregistravimas.

Prašymą išregistruoti bankrutavusį juridinį asmenį galima pateikti Registrų centro elektroninio pristatymo dėžutės adresu, jeigu nesudaryta galimybė pateikti prašymą per Registrų centro savitarnos sistemą. Šiuo atveju prašymas JAR-4 turi būti pasirašytas kvalifikuotu sertifikatu patvirtintu elektroniniu pasirašančiojo asmens parašu.  

Pažymėtina, kad elektroniniu paštu Juridinių asmenų registrui skirti dokumentai nepriimami.

Už juridinio asmens išregistravimą mokamas 8,92 euro atlyginimas. Atsiskaitomąsias sąskaitas rasite čia.



 

 
 
 
Redaguota: 2024-05-16 13:12
Į viršų