Juridinių asmenų registras

Kaip pakeisti juridinio asmens steigimo dokumentą (įstatus, nuostatus)?

Kaip nurodyta Civilinio kodekso 2.46 straipsnyje, juridiniai asmenys veikia pagal savo steigimo dokumentus: įstatus, nuostatus, statutus ar kt., todėl kituose teisės aktuose vartojama sąvoka "steigimo dokumentas"  neapima steigimo akto ar steigimo sutarties. Prašymą dėl juridinio asmens steigimo dokumento įregistravimo galima pateikti šiais būdais:  
  • asmeniškai Registrų centro padalinyje – prašymas įregistruoti steigimo dokumentą forma JAR-1 teikiamas su notaro tvirtinamuoju įrašu, išskyrus Juridinių asmenų registro nuostatuose nustatytas išimtis. Kartu su dokumentais turi būti pateikiamas dokumentų ir duomenų teikėjo asmens tapatybę patvirtinantis dokumentas;
  • per atstovą Registrų centro padalinyje – prašymas įregistruoti steigimo dokumentą forma JAR-1 teikiamas su notaro tvirtinamuoju įrašu, išskyrus Juridinių asmenų registro nuostatuose nustatytas išimtis. Kartu su dokumentais Registro tvarkytojui turi būti pateikiami atstovo įgaliojimus patvirtinantys dokumentai, jeigu įgaliojimas neįregistruotas Įgaliojimų posistemėje;
  • siunčiami paštu – prašymas įregistruoti steigimo dokumentą forma JAR-1 teikiamas su notaro tvirtinamuoju įrašu, išskyrus Juridinių asmenų registro nuostatuose nustatytas išimtis. Kartu su dokumentais turi būti pateikiama dokumentų ir duomenų teikėjo asmens tapatybę patvirtinančio dokumento kopija;
  • elektroniniu būdu per Registrų centro savitarnos sistemą (per JAREP) – gali būti teikiamos Juridinių asmenų registro nuostatuose nurodytų dokumentų kopijos ar nuorašai, tačiau visi dokumentai turi būti pasirašyti dokumentų teikėjo kvalifikuotu elektroniniu parašu;
  • elektroninio pristatymo dėžutės adresu (per E. pristatymą), jei nesudaryta galimybė pateikti dokumentus elektroniniu būdu per Registrų centro savitarną – kiekvienas dokumentas turi būti pasirašytas atitinkamų asmenų (prašymas – vadovo, sprendimas – dalyvio, protokolas – susirinkimo pirmininko ir sekretoriaus ir t.t.) kvalifikuotais elektroniniais parašais. Šiuo metu nesudaryta galimybė teikti elektroniniu būdu po juridinio asmens reorganizavimo ar pertvarkymo registruojamus steigimo dokumentus.
Keisti steigimo dokumentą elektroniniu būdu yra galimybė uždarosioms akcinėms bendrovėms, individualioms įmonėms, viešosioms įstaigoms (išskyrus viešąsias įstaigas, kurių steigėja yra valstybė ar savivaldybė), asociacijoms, mažosioms bendrijoms bei labdaros ir paramos fondams. Steigimo dokumentai (įstatai, nuostatai) sugeneruojami sistemoje pagal patvirtintus pavyzdinius atitinkamos teisinės formos steigimo dokumentus. 
Kitų teisinių formų steigimo dokumentus su tvirtinamuoju įrašu per JAREP perduoda notaras.
Prašymas įregistruoti pakeistą steigimo dokumentą elektroniniu būdu yra teikiamas, kvalifikuotu sertifikatu patvirtintu elektroniniu parašu prisijungus prie Registrų centro klientų savitarnos sistemos. Prašymą gali teikti vadovas ar jo įgaliotas asmuo, kuriam nustatyta tvarka suteiktas įgaliojimas. Horizontaliame meniu reikia pasirinkti Juridinių asmenų registras, kairėje sistemos lango pusėje esančiame meniu reikės pasirinkti laukelius: Juridinio asmens, filialo ir duomenų registravimas;  Juridinio asmens, filialo duomenų registravimas. Patvirtinus, kad kontaktiniai duomenys teisingi arba įrašius pakeistus kontaktinius duomenis, reikia pasirinkti Pagrindiniai ir kiti duomenys. Įrašius pavadinimą, jeigu jis keičiamas ir nebuvo laikinai įrašytas į Juridinių asmenų registrą, kitus keičiamus ar sistemos prašomus duomenis, sistema sugeneruos prašymą JAR-1-E ir steigimo dokumentą. Papildomai į sistemą reikia įkelti PDF arba ADOC formate išsaugotą juridinio asmens atitinkamo organo sprendimą patvirtinti steigimo dokumentą. Jeigu pagal juridinio asmens steigimo dokumentą viešieji pranešimai skelbiami ne Registrų centro elektroniniame informaciniame leidinyje, turi būti pridėtas papildomas dokumentas - vadovo  laisvos formos paaiškinimas, kaip įgyvendintos Civilinio kodekso 2.43 straipsnio 1 dalies nuostatos dėl viešo paskelbimo ar pranešimo visiems kreditoriams. Kai viešieji pranešimai pagal juridinio asmens steigimo dokumentą skelbiami Registrų centro elektroniniame informaciniame leidinyje, Juridinių asmenų registro tvarkytojas patikrina, ar toks skelbimas buvo patalpintas leidinyje. Sistemoje pasirašius visus dokumentus, reikės apmokėti krepšelį, neišėjus iš savitarnos sistemos. Prašymo būklė taps Vykdomas. Atkreipiame dėmesį, kad steigimo dokumento sudarymo data įrašoma sprendimo dėl naujos redakcijos steigimo dokumento patvirtinimo data. 
Už steigimo dokumento įregistravimą mokamas 19,80 euro atlyginimas, kai prašymas teikiamas elektroniniu būdu - 17,54 euro atlyginimas. Jeigu keičiamas pavadinimas ir jis nebuvo laikinai įrašytas į Juridinių asmenų registrą, papildomai mokamas atlyginimas už pavadinimo tapatumo tikrinimą.
Juridinių asmenų registro tvarkytojui neradus kliūčių įregistruoti, pakeisti duomenys ir dokumentai įregistruojami ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo prašymo pateikimo ir atlyginimo už registravimą sumokėjimo.

Daugiau informacijos, kas žinotina keičiant duomenis elektroniniu būdu, rasite Registrų centro tinklalapyje pagal nuorodą.

Juridinio asmens steigimo dokumentai netenka galios, jeigu jie nebuvo pateikti Juridinių asmenų registro tvarkytojui per šešis  mėnesius nuo sprendimo patvirtinti naujus steigimo dokumentus dienos, jeigu įstatymai nenustato kito termino.

Pažymėtina, kad visais atvejais keičiant akcinės bendrovės ar uždarosios akcinės bendrovės įstatus, akcijos nominali vertė ir įstatinio kapitalo dydis turi būti nurodyti eurais. Žemės ūkio bendrovės įstatuose nustatytas minimalus pajinio įnašo dydis ir kooperatinės bendrovės (kooperatyvo) ar jų sąjungos įstatuose nustatyti minimalaus ir maksimalaus pajaus ir stojamojo mokesčio dydžiai turi būti išreikšti eurais.

Redaguota: 2024-05-21 13:22
Į viršų