E. sąskaita

Ne, užsienio juridinis asmuo, teikiantis sąskaitas per PEPPOL tinklą nesijungia prie E. sąskaita IS.

Perkančioji organizacija Europos standartą atitinkančias elektronines sąskaitas faktūras mato atskirame meniu punkte  Gautos ES sąskaitos faktūros.


Avansu galite apmokėti didesnę pinigų sumą. Svarbu, kad būtų atsiskaityta iki metų galo.

Tokiu atveju reikia parašyti laisvos formos prašymą skirti įmonės paskyros administratorių informacinėje sistemoje „E. Sąskaita“ ir atsiųsti el. paštu info@esaskaita.eu. Prašyme turi būti nurodyti asmens, kuris skiriamas paskyros administratoriumi, vardas, pavardė, asmens kodas, kontaktiniai duomenys (telefonas, el. pašto adresas). Taip pat reikia nurodyti įmonės, kuriai kuriama paskyra rekvizitus, tame tarpe įmonės banko atsiskaitomosios sąskaitos numerį.

Taip, galima. Nenaudojama fizinio/juridinio asmens paskyra E.sąskaita IS gali būti deaktyvuota.
Deaktyvuota paskyra veikia peržiūros režimu, tvarkyti duomenų neleidžia. Norėdami deaktyvuoti paskyrą, turite pateikti laisvos formos prašymą jį atsiųsdami elektroniniu paštu info@esaskaita.eu.

Taip, galima. Įėjus į dominančią sąskaitą faktūrą (SF) paspaudžiam ant piktogramos   - Sąskaitos faktūros būsenos pasikeitimo istorija, ši piktograma atveria atskirą langelį, kuriame pateikiama informacija apie veiksmus, atliktus su sąskaita faktūra.
Perkančioji organizacija turi paviešinti bent vieną viešųjų pirkimų sutartį CVP IS sistemoje, tuomet duomenys  apie perkančiąją organizaciją pasieks E. sąskaita IS ir tiekėjas ras juridinį asmenį pirkėjų sąraše.
„E. sąskaita“ suteikia galimybę prekių, paslaugų ir darbų tiekėjams, vykdantiems viešųjų pirkimų sutartis teikti, o perkančiosioms organizacijoms gauti  elektronines PVM sąskaitas faktūras, sąskaitas faktūras, kreditinius ir debetinius dokumentus bei avansines sąskaitas internetu. Daugiau informacijos rasite nuorodoje.
Sąskaitos pašalinti negalima.
Perkančioji organizacija sąskaitą turėtų atmesti arba grąžinti tikslinti.
Jeigu įvedant sąskaitą neteisingai įvesta sąskaitos data, serija ar numeris, perkančioji organizacija sąskaitą gali tik atmesti, nes grąžinus tikslinti, datos, serijos ir numerio laukų koreguoti sistema neleidžia.

Prisijungimas su vartotojo vardu ir slaptažodžiu galimas tik prie užsienio fizinių ir juridinių asmenų paskyrų.
Vartotojo vardas ir slaptažodis suteikiamas kai perkančioji organizacija, sukuria užsienio asmens paskyrą ir priskiria paskyros naudotoją, kuriam el.p. išsiunčiamas vartotojo vardas ir slaptažodis. 
 
Informacinė sistema „E. sąskaita“ suderinama su Mozilla Firefox, Google Chrome ir kitomis plačiai paplitusiomis interneto naršyklėmis bei jų naujausiomis versijomis. 
Šiuo metu rekomenduojame naudoti Mozilla Firefox arba Google Chrome naršykles.
 
Sąskaita faktūra už naudojimąsi informacine sistema „E. sąskaita“ mėnesio pabaigoje bus patalpinta registruotų vartotojų dalyje, prie kitų sąskaitų už Registrų centro paslaugas. Jeigu nesate registruotas vartotojas, sąskaitą faktūrą gausite el. paštu, nurodytu prie kontaktinių paskyros duomenų. 
 
Tokiu atveju reikia parašyti laisvos formos prašymą skirti įmonės paskyros administratorių informacinėje sistemoje „E. Sąskaita“ ir atsiųsti el. paštu info@esaskaita.eu. Prašyme turi būti nurodyti asmens, kuris skiriamas paskyros administratoriumi, vardas, pavardė, gimimo metai, kontaktiniai duomenys (telefonas, el. pašto adresas). Taip pat reikia nurodyti įmonės kontaktinius duomenis bei įmonės banko sąskaitos numerį.
 
Laba diena,

teikiant sąskaitą per E. sąskaita sistemą, galima pasirinkti PVM skaičiavimo būdą, kuris įprastai būna nustatytas "Bendrai sumai pagal PVM %", pasirinkus "Eilutės sumai", bendroje sumoje 0,01 cento išsilygina.
SVARBU: sąskaitoje turi būti daugiau nei 1 prekių/paslaugų eilutė.
Tokį pranešimą sistema pateikia, kai bandoma sukurti sąskaitą ruošinio pagrindu, kuriame kaip priedas yra prisegtas papildomas dokumentas, o teikiant sąskaitą, toks dokumentas yra pakeičiamas/ištrinamas/pridedamas papildomas.
Tokiu atveju reikia kurti naują sąskaitą ir pridėti norimą dokumentą.
Sąskaitos turinį galima keisti, kai sąskaitos būsena yra:
„Įvedama“ - į sistemą įvesta ir išsaugota sąskaita nebuvo išsiųsta perkančiajai organizacijai;
„Pateikta“ - sąskaita buvo išsiųsta perkančiajai organizacijai, tačiau perkančioji organizacija sąskaitos dar neperžiūrėjo;
arba „Tikslinama“/“Grąžinta tikslinti“ – perkančioji organizacija grąžino sąskaitą faktūrą tikslinti;
Prie sąskaitos, kurią reikia koreguoti, reikia surasti piktogramą – REDAGUOTI, pakeisti sąskaitos turinį ir išsaugoti.
E. sąskaita sistema gauna duomenis iš juridinių asmenų registro, todėl kai duomenys apie vadovą įregistruojami Juridinių asmenų registre, prisijungus naujam vadovui atsinaujina duomenys ir E.sąskaita sistemoje.
Nieko papildomai daryti nereikia.
Duomenų mainai su FVAIS realizuoti naudojant tinklinę paslaugą FVAISBroker.
FVAIS su E. Sąskaita pusėje tinkline paslauga FVAISBroker duomenimis keisis remiantis šiais principais:
- Užklausų apdorojimo principas: sinchroninis, asinchroninis;
- SOAP standartas: 1.1;
- SOAP užklausų perdavimo būdas: Document;
- Užklausų bei atsakymų formatas: XML dokumentai;
- XML dokumentų koduotė: WINDOWS-1257.
 
Sukūrus naują ruošinį jį reikia išsaugoti ir grįžus į ruošinių sąrašą, suradus Jums reikalingą ruošinį, spausti piktogramą - SUKURTI NAUJĄ SĄSKAITĄ FAKTŪRĄ ŠIO RUOŠINIO PAGRINDU.
Standartizuota sąsaja su išorinėmis informacinėmis sistemomis (FVAIS) yra aprašyta informacinės sistemos „E. sąskaita“ interneto svetainės www.esaskaita.eu meniu punkte Duomenų teikimas ir gavimas
Integraciją su FVAIS įmonė įgyvendina savo arba FVAIS aptarnaujančios įmonės IT specialistų pagalba. Daugiau informacijos rasite nuorodoje.
Teikiant sąskaitas „E. sąskaita“ sistemos priemonėmis, yra galimybė prisegti darbų/paslaugų aktą, prekių važtaraštį ar kitą papildomą dokumentą. Prie teikiamų sąskaitų pridedamų dokumentų dydis neturi viršyti 3 MB (megabaitų), todėl, atsižvelgiant į minėtą failo dydžio apribojimą, skenuojant dokumentą rekomenduojama pasirinkti optimalius atvaizdo kokybės ir failo dydžio nustatymus. 
Jeigu viešąjį pirkimą laimėjo Europos sąjungoje veikiantis fizinis/juridinis asmuo, jis turi galimybę pateikti ES elektroninių sąskaitų standartą atitinkančias sąskaitas per PEPPOL tinklą. Tokiu atveju šio standarto sąskaitą perkančioji organizacija matytų E. sąskaita sistemoje, savo paskyroje, meniu punkte ES sąskaitos.
Paskyros savininkas arba paskyros administratorius prie paskyros naudotojų gali priskirti kitus asmenis, ir nustatyti jiems naudotojų roles (sąskaitų faktūrų tvarkytojo, perkančiosios organizacijos atstovo, administratoriaus). Kai fizinio/juridinio asmens paskyroje bus sukurtas naudotojas su Jūsų asmens duomenimis, galėsite prisijungti prie paskyros naudodami savo elektroninį parašą/elektroninę bankininkystę.
SVARBU: pridėjus naujus naudotojus būtina išsaugoti paskyros duomenis.
Pašalinti sąskaitą faktūrą galima tik jeigu ji nebuvo išsiųsta perkančiajai organizacijai, t. y. jos būsena yra „Įvedama“ arba pirkėjas sąskaitos dar neperžiūrėjo – būsena „Pateikta“. Reikia atidaryti sąskaitą redagavimui ir apačioje paspausti mygtuką PAŠALINTI.
Visais kitai atvejais ištrinti/pašalinti sąskaitos neįmanoma.
Norėdamas gauti sąskaitas per E. sąskaita IS, juridinis asmuo turi būti registruotas perkančiąja organizacija, tai reikėtų padaryti Viešųjų pirkimų tarnyboje ir paviešinti bent vieną sutartį Centrinėje viešųjų pirkimų IS (CVP IS).
Tvarkyti gaunamas sąskaitas E. sąskaita sistemoje gali paskyrų naudotojai, turintys Perkančiosios organizacijos atstovo, paskyros administratoriaus arba paskyros savininko rolę.
Norėdami pateikti sąskaitą faktūrą su nauju Pirkėjo pavadinimu ar adresu, reikia kurti naują sąskaitą/naują ruošinį.
Naudojant seniau sukurtą ruošinį, ar kuriant sąskaitą senos pagrindu, pavadinimas/adresas lieka nepasikeitęs. 
Susisiekti su sistemos administratoriumi galima parašius pranešimą paskyros meniu punkte „Pranešimai“ (bus atsakyta paskyroje nurodytu el. pašto adresu), rašant el. laišką adresu info@esaskaita.eu, arba pateikiant klausimą Konsultacijų centro portale
Jeigu, viešojo pirkimo sutartis sudaryta iki 2014 m. gruodžio 31 d (imtinai), tokiu atveju tiekėjas, teikdamas atsiskaitymo dokumentus per informacinę sistemą „E. sąskaita“, duomenis apie sudarytą sutartį su perkančiąja organizacija/perkančiuoju subjektu į sistemą turi įvesti rankiniu būdu. Daugiau informacijos rasite nuorodoje -> VPĮ -> E. sąskaita.

 
Galimos dvi priežastys – sutartis nepaviešinta arba sutarties galiojimo pabaigos data nepakeista Centrinės Viešųjų pirkimų informacinės sistemos (CVP IS) puslapyje, tačiau visada yra galimybė sutarties numerį įrašyti ranka.