Elektroninis.lt parašas, dokumentų pasirašymas

Europos Sąjungos ir Šengeno erdvei priklausančių valstybių, kurios nėra Europos Sąjungos narės, piliečiai gali įsigyti elektroninis.lt parašą:
Tokiu atveju Jums reikėtų atvykti į Registrų centro klientų aptarnavimo padalinį su asmens tapatybės dokumentu (kuriame nurodyta nauja pavardė) ir turima el. parašo laikmena ir įrašyti naujus el. parašo sertifikatus, kurie galios 2 metus.  Sertifikatų išdavimas šiuo atveju kainuos kaip sertifikatų atnaujinimo atveju. Sertifikatai atnaujinami per 1 darbo dieną. 
El. parašo sertifikatai išduodami tik fiziniams asmenims, tačiau sąskaita už paslaugas gali būti išrašyta įmonės vardu.
informuojame, kad GoSign.lt maksimalus pasirašomo PDF dokumento dydis yra 6 MB.
 

Elektroninis.lt parašas suteikiamas pilnametystės (18 metų) sulaukusiems Lietuvos Respublikos piliečiams, užsienio valstybių (ne Europos Sąjungos ir Šengeno erdvei priklausančių valstybių, kurios nėra Europos Sąjungos narės) piliečiams, turintiems leidimą gyventi Lietuvos Respublikoje (kortelę), ir Europos Sąjungos ir Šengeno erdvei priklausančių valstybių, kurios nėra Europos Sąjungos narės, piliečiams, turintiems <a href="https://adic.lrv.lt/lt/asmens-dokumentai/leidimai-gyven

Praradus ar pametus el. parašo laikmeną arba atskleidus PIN kodą, jo galiojimą sustabdyti galima paskambinus telefonu (85) 2688 388.
Greičiausiai dokumentas nuskenuotas su pasenusia skaitytuvo (skenerio) programine įranga. Atsinaujinkite skaitytuvo tvarkykles ir iš naujo nuskenuokite dokumentą. Rekomenduojame visų pirma skenuotą dokumentą išsaugoti JPG formatu, o tada konvertuoti į PDF formatą. Konvertuoti galite atsisiuntę programą  PrimoPDF arba CutePDF. Jei naudojatės programiniu paketu Microsoft Office 2010,  dokumentą galite tiesiog išsaugoti PDF formatu ir pasirašyti.
Elektroninis.lt parašą galima įsigyti ir atnaujinti visuose Registrų centro klientų aptarnavimo padaliniuose. El. parašo gamyba ar atnaujinimas, jei prašymas pateikiamas didžiuosiuose klientų aptarnavimo padaliniuose, užtrunka trumpiau nei mažesniuose padaliniuose, tačiau bet kuriuo atveju gamyba truks ne ilgiau 7 darbo dienų. Tikslesnę informaciją dėl gamybos terminų Jums suteiks pačiame Registrų centro klientų aptarnavimo padalinyje.
 
Pabandykite prisijungti prie Registrų centro savitarnos. Jei Jums įvedant el. parašo slaptažodį jis nepriimamas, greičiausiai el. parašas yra užblokuotas. Informacija, ką daryti užblokavus el. parašą
 
Taip atsitinka, jei po pasirašymo pasirinkote atverti pasirašytą dokumentą Adobe Reader programoje ir tada atliktote veiksmą "Save as".
Visų pirma pasirašius dokumentą reikėtų jį išsaugoti kompiuteryje, t.y. pasirinkti variantą "Save file", kaip parodyta pavyzdyje:


Galima turėti tiek mobilųjį, tiek stacionarųjį elektroninį parašą. Sertifikatai nustoja galioti pasibaigus sutarčiai.
Parašu elektroninis.lt  galite pasirašyti visose Europos Sąjungos šalyse, tačiau galimybė tai padaryti priklauso nuo informacinės sistemos savininko sprendimo.
Atsitikus aprašytam atvejui, rekomenduojame iš naujo suformuoti ir pasirašyti dokumentą. Jei dokumentą skenuojate, rekomenduojame visų pirma skenuotą dokumentą išsaugoti JPG formatu, o tada konvertuoti į PDF formatą. Konvertuoti galite atsisiuntę programą  PrimoPDF arba CutePDF. Jei naudojatės programiniu paketu Microsoft Office 2010,  dokumentą galite tiesiog išsaugoti PDF formatu.
Informaciją apie tai, kokių dokumentų reikia norint  įsigyti elektroninį parašą elektroninis.lt, rasite nuorodoje.
Jūsų turimas el. parašo sertifikatas buvo atnaujintas į „Aladdin eToken PRO“ kriptografinę USB laikmeną. Vadovaujantis ES direktyva (eIDAS), šios laikmenos neatitinka keliamų saugumo reikalavimu, todėl jose įrašyti sertifikatai nuo 2020 m. sausio 1 d. nustoja galioti. Norėdami toliau naudotis el. parašu, turėtumėte atsinaujinti sertifikatą naujoje, saugioje USB laikmenoje.
Siekdami užtikrinti sklandų el. parašo sertifikato atnaujinimo procesą, maloniai prašome Jūsų neatidėlioti vizito pas mus ir atvykti atsinaujinti savo turimo sertifikato kaip galima anksčiau, nelaukiant paskutinės termino dienos.
Jums kompensuosime ankščiau už sertifikato atnaujinimą sumokėtą sumą (8,23 EUR) ir naujas sertifikatas naujame įrenginyje „QSCD Idemia“ Jums kainuos 35,10 EUR.
Pagamintus ir įrašytus el. parašo sertifikatus būtina atsiimti per 30 kalendorinių dienų. Neatsiėmus pagamintų ir įrašytų el. parašo sertifikatų per 30 kalendorinių dienų, sertifikatų galiojimas nutraukiamas, o pinigai už juos negrąžinami. Kriptografinę laikmeną su elektroninio parašo sertifikatais bus galima atsiimti tik papildomai sumokėjus už šių sertifikatų atnaujinimą.
Tokiu atveju turėtumėte atvykti į vieną iš Registrų centro klientų aptarnavimo padalinių ir įsigyti naują USB laikmeną su įrašytu el. parašo sertifikatu.

Ne, el. parašo saugumo reikalavimai nuo 2020 m. sausio 1 d. neturi jokios įtakos mobiliojo elektroninio parašo naudotojams. Dėl papildomos informacijos apie mobilųjį parašą galite kreiptis į savo mobiliojo ryšio operatorių.

Tai padaryti galima atvykus į artimiausią Registrų centro klientų aptarnavimo padalinį. Atvykus su savimi reikia turėti asmens tapatybę patvirtinantį dokumentą.

Ne, naujausių ES saugumo reikalavimų neatitinka tik „Aladdin eToken PRO“ tipo USB laikmenos. Kitose USB laikmenose Registrų centro išduoti sertifikatai galios ir po 2020 m. sausio 1 d.
Kadangi kriptografinėse USB laikmenose „Aladdin eToken PRO“ įrašyti el. parašo sertifikatai nustos galioti nuo 2020 m. sausio 1 d., nuo tos dienos šių įrenginių negalėsite naudoti elektroninių dokumentų pasirašymui.
Siekdami užtikrinti sklandų el. parašo paslaugos teikimą, Jūsų sertifikato galiojimą atnaujinome į turimą USB laikmeną. Vis dėlto, įsipareigojame teikti saugias ir patikimas paslaugas, todėl privalome laikytis naujausių ES saugumo reikalavimų. Maloniai prašome Jūsų supratingumo ir bendradarbiavimo.