Elektroninis.lt parašas, dokumentų pasirašymas

Taip, el. parašą arba el. spaudą kriptografinėje USB laikmenoje galima užsisakyti internetu.

Pagamintus ir įrašytus el. parašo sertifikatus būtina atsiimti per 90 kalendorinių dienų. Neatsiėmus pagamintų ir įrašytų el. parašo sertifikatų per 90 kalendorinių dienų, sertifikatų galiojimas nutraukiamas, o pinigai už sertifikatus ir el. parašo laikmeną negrąžinami. Terminas skaičiuojamas nuo sertifikatų įrašymo į el. parašo laikmeną dienos.

 

El. parašą gali atsiimti tik el. parašo sertifikatų savininkas, pateikus asmens tapatybės dokumentą.
  1. Per naujo sukurti slaptažodį (PIN) galite pasinaudodami el.
  1. Norint savarankiškai atblokuoti el. parašo laikmeną (USB arba lustinė kortelę) sekite instrukcijas. Pastaba! Klientai, turintys seno tipo iki 2020-11-03 sudarytas sutartis, laikmeną atsiblokuoti patys gali tik atvykę į Registrų centro klientų aptarnavimo padalinį, persirašę sutartį ir gavę PIN/PUK voką (kadangi pagal seno tipo sutartį PUK kodas nėra pateikiamas).
  2. Atblokuoti El.
Pirmiausia turėtumėte sustabdyti turimos laikmenos sertifikatų galiojimą. Daugiau informacijos rasite čia. O informaciją apie naujo el. parašo įsigijimą rasite čia.

Informaciją apie tai, kokių dokumentų reikia norint  įsigyti elektroninį parašą elektroninis.lt, rasite nuorodoje.
 
El. parašą ar el. spaudą galima įsigyti ir atnaujinti visuose Registrų centro klientų aptarnavimo padaliniuose. El. parašo / spaudo gamyba ar atnaujinimas, jei prašymas pateikiamas didžiuosiuose klientų aptarnavimo padaliniuose, užtrunka trumpiau nei mažesniuose padaliniuose, tačiau bet kuriuo atveju gamyba truks ne ilgiau 7 darbo dienų. Tikslesnę informaciją dėl gamybos terminų Jums suteiks pačiame Registrų centro klientų aptarnavimo padalinyje.
 
Praradus ar pametus el. parašo laikmeną arba atskleidus PIN arba PUK kodą, jo galiojimą sustabdyti galima paskambinus telefonu (85) 2688 388 arba (8 5) 2688 262.

El. parašo sertifikatų galiojimas gali būti vėl aktyvuojamas tik klientui atvykus su el. parašo laikmena ir asmens tapatybės dokumentu į bet kurį Registrų centro klientų aptarnavimo padalinį.

 
 

Elektroninis.lt parašas suteikiamas pilnametystės (18 metų) sulaukusiems asmenims.

Daugiau informacijos galite rasti šioje nuorodoje.

  • El. parašo sertifikatai išduodami tik fiziniams asmenims, tačiau sąskaita už paslaugas gali būti išrašyta įmonės vardu.
Reikia pateikti laisvos formos prašymą nutraukti į USB laikmeną įrašytų sertifikatų galiojimą ir nurodyti asmens, kuriam bus naujai įrašomi sertifikatai, duomenis: vardą, pavardę, asmens kodą (atsisiųsti sutikimo pavyzdį). Su šiuo prašymu nurodytas asmuo turi atvykti į Registrų centrą, kartu turėt
Tokiu atveju Jums reikėtų atvykti į Registrų centro klientų aptarnavimo padalinį su asmens tapatybės dokumentu (kuriame nurodyta nauja pavardė) ir turima el. parašo laikmena ir įrašyti naujus el. parašo sertifikatus, kurie galios 2 metus.  Sertifikatų išdavimas šiuo atveju kainuos kaip sertifikatų atnaujinimo atveju. Sertifikatai atnaujinami per 1 darbo dieną. 
Naudojant Android ar iOS operacines sistemas rekomenduojame naudotis mobiliuoju elektroniniu  parašu, kadangi negalime pasiūlyti USB laikmenos ir lustinės kortelės tvarkyklių Android ir iOS operacinėms sistemoms.
Kad Adobe Reader programa teisingai atpažintų elektroninis.lt parašą, reikia atlikti programos nustatymus. Tai galite padaryti įdiegę Adobe Reader nustatymų įrankį.
Atnaujinus el. parašo sertifikatus išduodamas vokas kartu su nauju el. parašo slaptažodžiu (PIN).
 
Tokiu atveju reikia įdiegti į Adobe Reader programą šakninius sertifikatus bei atlikti kelis nustatymus. Šiuo adresu rasite programėlę „Adober Reader nustatymai“, kuri visa tai atliks.

Kad el. parašu, USB laikmenoje ar lustinėje kortelėje, galėtumėte naudotis Mozilla Firefox naršyklėje, atlikite šiuos papildomus veiksmus.
  


 



Atsinaujinti sertifikatus galite atvykę į Registrų centro klientų aptarnavimo padalinį. Su savimi būtinai turėkite el. parašo laikmeną ir asmens tapatybės dokumentą. Fizinis asmuo, norintis, kad už el.
Patikrinkite, ar tinkamai paruošėte kompiuterį darbui su elektroninis.lt parašu. Informaciją apie kompiuterio paruošimą ir automatizuoto kompiuterio paruošimo įrankius rasite čia.
 
Praradus ar pametus kriptografinę USB laikmeną ar lustinę kortelę, atskleidus PIN arba PUK kodą, sertifikato galiojimą galima sustabdyti paskambinus telefonu (8 5) 2688 388 arba (8 5) 2688 262.
Atnaujinti el. parašo sertifikatus USB laikmenoje galite atvykę į Registrų centro klientų aptarnavimo padalinį. Su savimi reikia turėti elektroninio parašo laikmeną ir asmens tapatybės dokumentą (pasą, asmens tapatybės kortelę, leidimą gyventi Lietuvos Respublikoje (kortelė) arba teisės gyventi Lietuvos Respublikoje pažymėjimą). Įkainius rasite nuorodoje.


 
  • Įsitikinkite, kad parengėte kompiuterį darbui su parašo elektroninis.lt laikmena, kaip nurodyta puslapyje „Paruošti kompiuterį“.
  • Patikrinkite, ar dokumento dydis neviršija leistino dydžio. Savitarnoje pasirašomo dokumento dydis ribojamas iki 5 MB, GoSign - iki 6 MB.
  • Rekomenduojame atnaujinti interneto naršyklės versiją.


El. parašo slaptažodį (PIN) pasikeiskite vadovaudamiesi šiomis instrukcijomis www.elektroninis.lt.
Elektroninis.lt parašas galioja 2 metus nuo išdavimo dienos.
Darbui su el. parašu reikalingą programinę įrangą rasite puslapyje www.elektroninis.lt
 
Užsienio valstybėje išduotas el. parašas Lietuvoje galioja tuo atveju, jei el. parašo teikėjas yra įtrauktas į Patikimumo užtikrinimo paslaugų  teikėjų sąrašą. Daugiau informacijos apie tai galite rasti Ryšių reguliavimo tarnybos puslapyje. Registrų centro sistemose (įskaitant www.gosign.lt) dokumentus galima pasirašyti šių sertifikavimo centrų išduotu el. parašu: