Juridinių asmenų registras

Kartu su užpildyta finansinių ataskaitų elektroninio rinkinio forma teikiama PDF arba ADOC formato byla, kuri negali būti didesnė nei 21 MB. Jei yra teikiama auditoriaus išvada ir (arba) audito ataskaita, byla turi būti pasirašyta auditoriaus kvalifikuotu elektroniniu parašu.
 
Bankai, Europos Sąjungos valstybėse narėse, Europos ekonominės erdvės valstybėse įregistruotų juridinių asmenų filialai finansinių ataskiatų rinkinius teikiantys ne elektroninio formato rinkiniuose pateikia:
 

Toks klaidos pranešimas rodomas, jei finansinių ataskaitų rinkinio parinkimo lange nenurodomi visi naujo finansinių ataskaitų rinkinio parinkimui reikalingi parametrai, parenkama netinkama juridinio asmens veiklos kategorija ar kt. Reikia patikrinti, ar teisingai nurodėte naujo finansinių ataskaitų rinkinio parametrus, ataskaitinį laikotarpį.
Finansinių ataskaitų elektroninio rinkinio statusas PANAIKINTA reiškia, kad elektroninis rinkinys nebuvo pateiktas Juridinių asmenų registrui (nepabaigta teikimo procedūra) ir sistema jį panaikino automatiškai, pasibaigus el. rinkinio juodraščio saugojimo sistemoje laikui, kuris nustatytas 60 dienų.
 

Norėdami patikrinti, kokius dokumentus Juridinių asmenų registrui yra pateikęs  juridinis asmuo, Jūs galite pasinaudoti paslauga Neatlygintina paieška Juridinių asmenų registre. Atsiradusiame paieškos laukelyje įveskite juridinio asmens pavadinimą ir (arba) kodą. Paieškos sistemai suradus juridinį asmenį, paspauskite aktyvų raudonos spalvos ženklelį "D".
Prievolę Juridinių asmenų registrui teikti metinių finansinių ataskaitų (metinių konsoliduotųjų finansinių ataskaitų) rinkinius turi užsienio bendrovių filialai.
Pagal Akcinių bendrovių įstatymo 75 straipsnio 1 dalį užsienio bendrovių filialais laikomi:
1) Europos Sąjungos valstybėse narėse įsteigtų bendrovių filialai;
<span style="font-size: 12
Vadovaujantis galiojančių teisės aktų nuostatomis, Juridinių asmenų registre veiklos stabdymas neregistruojamas, juridinis asmuo laikomas veikiančiu ir turi teikti įstatymų nustatytus dokumentus ir duomenis.
Teisės aktuose nėra įtvirtintų nuostatų, atleidžiančių nuo prievolės pateikti finansines ataskaitas, jei juridinis asmuo laikinai nevykdo veiklos ir Valstybinė mokesčių inspekcija yra priėmusi sprendimą dėl laikino atleidimo nuo mokesčių dekl

Atskyrimo procedūros gali būti vykdomos tik akcinėms bendrovėms ir uždarosioms akcinėms bendrovėms. Atskyrimui mutatis mutandis taikomos Civilinio kodekso ir Akcinių bendrovių įstatymo nuostatos, reglamentuojančios reorganizavimą padalijimo būdu.


Vadovo gyvenamąją vietą pakeisti galima pateikus prašymą forma JAR-1 ir vadovo duomenų formą JAR-VO-V.
Užsienio šalių piliečiai prašymų teikimui galės pasirinkti Registrų centro savitarnos sistemą tiek lietuvių, tiek anglų kalba. Kai pasirenkama anglų kalba sistemoje dokumentai generuojami lietuvių ir anglų kalbomis. Jungtis prie sistemos ir prašymus pateikti ES piliečiai gali su savo valstybėje išduotomis elektroninėmis atpažinties priemonėmis (pasirenkama Elektroninių valdžios vartų prieiga - eIDAS), taip pat asmenys, turintys e. rezidento kortelę, t. y. jungiantis prie sistemos pasirinkti vieną iš šių priemonių. Atkreiptinas dėmesys, kad e.
Asociacijos valdymo organų narių skyrimo ir atšaukimo tvarką nustato Asociacijų įstatymas. Kai išrenkama nauja asociacijos valdyba (taryba, prezidiumas ar kitas valdymo organas, numatytas įstatuose, naujai kadencijai, Juridinių asmenų registro tvarkytojui turi būti pateikti duomenys apie visus išrinktus valdybos narius, taip pat ir tuo atveju, jeigu buvo perrinkti tie patys nariai naujai kadencijai.

LEZ įmonių steigimo tvarką ir registravimą reglamentuoja Laisvųjų ekonominių zonų pagrindų įstatymas.  Įmonė zonos įmonės statusą įgyja po to, kai zonos valdymo bendrovė išduoda leidimą veiklai zonoje ir Juridinių asmenų registro tvarkytojas Juridinių asmenų registro nuostatų  nustatyta tvarka įregistruoja duomenis ir dokumentus (įskaitant ir įmonės įstatus, zonos valdymo bendrovės išduotą leidimą vykdyti veiklą zonoje), susijusius su zonos įmonės statuso įgijimu.
 

Įstatinis kapitalas mažinamas <a href="https://www.e-tar.lt/portal/lt/legalAct/TAR.E22116F1B0E0/sctXcRwGOS" style="margin: 0px; padding: 0px; font-size: 12px; vertical-align: baseline; background-image: initial; background-position: initial; background-size: initial; background-repeat: initial; background-attachment: initial; background-origin: initial; background-clip: initial; color: rgb(18, 140, 218); outline: none; font-family: "
Įkeliamas dokumentas turi būti išsaugotas PDF arba ADOC formate.
Norint įkelti trūkstamą dokumentą (patvirtinantį duomenų pasikeitimą), kvalifikuotu elektroniniu parašu reikia prisijungti prie Registrų centro klientų savitarnos sistemos ir pasirinkti skiltį - Juridinių asmenų registras bei kairėje pusėje esančiame vertikaliajame meniu pasir
Šeimyna steigiama ir veikia Lietuvos Respublikos šeimynų įstatymo nustatyta tvarka.
 
Kai įvykdyti visi Šeimynų įstatymo reikalavimai, šeimynai įregistruoti Juridinių asmenų registro tvarkytojui pateikiami šie dokumentai:
Regiono plėtros taryba steigiama ir veikia Lietuvos Respublikos regioninės plėtros įstatymo nustatyta tvarka.

Kai įvykdyti visi įstatymo reikalavimai, regiono plėtros tarybos administracijos direktorius Juridinių asmenų registro tvarkytojui pateikia:
Savitarnos sistemoje užsakyta pažyma nespausdinama ir nesiunčiama. Jungtinės pažymos užsakymo ir atsiėmimo tvarką rasite šioje nuorodoje.

Kai savitarnos sistemoje užsakyta Jungtinė pažyma bus parengta (<a href="https://www.registrucentras.lt/pas/"
Jeigu juridinis asmuo yra išregistruotas, jo pavadinimą galima suteikti kitam juridiniam asmeniui, jeigu tas pavadinimas atitinka šiuo metu galiojančius reikalavimus pavadinimui, išskyrus atvejus, jeigu ketinama panaudoti išregistruotos politinės partijos, jos filialo ar atstovybės, religinės bendruomenės, bendrijos ar centro, jų filialo ar atstovybės pavadinimą.
Elektroniniu būdu keisti juridinio asmens duomenis yra galimybė tik Lietuvos Respublikos piliečiams ar užsieniečiams, kuriems Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka yra išduoti asmens tapatybę patvirtinantys dokumentai ir kurie turi kvalifikuotą elektroninį parašą. Šiuo metu galima naudoti:
- Registrų centro išduotu kvalifikuotu elektroniniu parašu;
- mobiliojo ryšio operatorių - Bitė, Telia, Tele2 ir Teledema išduotu kvalifikuotu mobiliuoju elektroniniu parašu;
Juridinių asmenų registre registruojama taisyklė, pagal kurią asmenys veikia užsienio juridinio asmens filialo steigėjo vardu, todėl turi būti įrašyta tokia taisyklė, kuri nurodyta steigėjo steigimo ar kitame dokumente ir formoje JAR-T.
Informuojame, kad komanditinės ūkinės bendrijos įsteigti elektroniniu būdu per Registrų centro klientų savitarnos sistemą galimybės nėra, taip pat nėra patvirtintos pavyzdinės komanditinės ūkinės bendrijos veiklos sutarties formos.
Pranešame, kad komanditinė ūkinė bendrija steigiama Ūkinių bendrijų įstatymo nustatyta tvarka.  
Vadovui išėjus vaiko priežiūros atostogų ar kitais laikino pareigų nevykdymo atvejais, duomenys Juridinių asmenų registre nekeičiami, o laikinai einantis vadovo pareigas asmuo, veikdamas juridinio asmens vardu, turi pateikti jo įgaliojimus patvirtinančius dokumentus. Vadovas, prieš išeidamas vaiko priežiūros atostogų, turėtų suteikti laikinajam vadovui įgaliojimą teikti prašymus Juridinių asmenų registrui ir pasirašyti dokumentus. Įgaliojimų suteikimo tvarką rasite nuorodoje.
Atvykus  į Registrų centro klientų aptarnavimo padalinį pateikti prašymą ar atsiimti paruoštus dokumentus, būtina su savimi turėti asmens tapatybę patvirtinantį dokumentą.
Registrų centras asmens tapatybę patvirtinančiais dokumentais pripažįsta šiuos dokumentus: 

Lietuvos Respublikos piliečiams:

Asmuo, kurio vardu pavadinimas laikinai įtrauktas į Juridinių asmenų registrą, norėdamas elektroniniu būdu perleisti šį pavadinimą, turi prisijungti prie Registrų centro klientų savitarnos sistemos ir atsiradusiame pagrindiniame  sistemos lange pasirinkti skiltį Juridinių asmenų registras bei kairėje pusėje esančiame meniu spustelti nuorodas: Juridinio asmens, filialo ir duomenų registravimas,  Laikino pavadinimo perleidimas.

Kai buveinės adresas yra nurodytas nuostatuose, keičiant užsienio juridinio asmens filialo ar atstovybės buveinę, turi būti pakeisti nuostatai, ir dokumentų ir duomenų teikėjas  (iš anksto užsiregistravus arba paštu) Registro tvarkytojui turi pateikti:

Juridinių asmenų registro išrašai  bei kiti dokumentai yra rengiami valstybine kalba, išskyrus Juridinių asmenų registro pagrindinių duomenų išrašą, kuris teikiamas ir anglų kalba. Juridinių asmenų registro išrašų užsakymo tvarką ir išrašų pavyzdžius rasite nuorodoje.
Priėmus sprendimą nutraukti įmonės bankroto procedūras, turi būti sušauktas visuotinis dalyvių susirinkimas ir išrinkti steigimo dokumentuose numatyti valdymo organai. Juridinių asmenų registro tvarkytojui vadovas pateikia:
- Prašymą įregistruoti pakeistus duomenis forma JAR-1;
Juridinių asmenų registro tvarkytojas neturi galimybės savo iniciatyva pakeisti duomenų apie bendrovės vadovą.
Informuojame, kad Juridinių asmenų registre parduotuvių ir kitų juridinio asmens padalinių pavadinimai neregistruojami.
Civilinio kodekso 2.68 straipsnio 3 dalis nustato, kad Juridinių asmenų registro tvarkytojo sprendimas gali būti skundžiamas tik teismui įstatymų nustatyta tvarka.