Juridinių asmenų registras

Asociacijos valdymo organų narių skyrimo ir atšaukimo tvarką nustato Asociacijų įstatymas. Kai išrenkama nauja asociacijos valdyba (taryba, prezidiumas ar kitas valdymo organas, numatytas įstatuose naujai kadencijai, Juridinių asmenų registro tvarkytojui turi būti pateikti duomenys apie visus išrinktus valdybos narius, taip pat ir tuo atveju, jeigu buvo perrinkti tie patys nariai naujai kadencijai.

Kontaktiniai duomenys įrašomi iš formos KD-1, kurią Juridinių asmenų registro tvarkytojui teikia juridinio asmens vadovas arba jo įgaliotas asmuo. Tokiu pačiu būdu taisomi ir klaidingai į duomenų bazę įrašyti kontaktiniai duomenys.

Prašymą laikinai įrašyti pavadinimą į Juridinių asmenų registrą galima pateikti bet kuriame Registrų centro klientų aptarnavimo padalinyje (registruotis vizitui galite čia) pateikus užpildytą prašymo formą JAR-5. 
Prašymo formoje galima įrašyti tik vieną pavadinimą. 

Dokumentų ir duomenų teikėjas ne vėliau kaip pirmąją reorganizavimo sąlygų viešo paskelbimo dieną (iš anksto registruotis galite čia) arba paštu Juridinių asmenų registro tvarkytojui pateikia:

Kaip nurodyta Civilinio kodekso 2.46 straipsnyje, juridiniai asmenys veikia pagal savo steigimo dokumentus: įstatus, nuostatus, statutus ar kt., todėl kituose teisės aktuose vartojama sąvoka "steigimo dokumentas"  neapima steigimo akto ar steigimo sutarties.
Prašymą įregistruoti juridinį asmenį per Registrų centro klientų savitarnos sistemą gali pateikti tik steigėjas ar vienas iš steigėjų. Vadovo duomenų lauke įrašomi asmens, kuris paskirtas vadovu, duomenys. Svarbu pažymėti, kad po juridinio asmens įregistravimo, teikti prašymus keisti duomenis ir (arba) dokumentus galės tik juridinio asmens vadovas, naudodamas savo kvalifikuotą elektroninį parašą arba jo įgaliotas asmuo.
Pasirašyti Registrų centrui teikiamus dokumentus leidžiama tik naudojantis sertifikatais, kurie visiškai identifikuoja vartotoją nurodydami jo asmens kodą.
Jeigu mažosios bendrijos nuostatuose nustatyta, kad bendrijos valdymo organas yra mažosios bendrijos narių susirinkimas, duomenys apie jos narius turi būti registruojami Juridinių asmenų registre ir
Iki Juridinių asmenų registro veiklos pradžios (2004–01-01) išregistruotų juridinių asmenų, jų filialų ir atstovybių registravimo dokumentų bylų Registrų centro filialai neperėmė iš savivaldybių ir kitų juridinius asmenis registravusių institucijų, todėl galima pateikti tik Juridinių asmenų registro išrašą apie nurodytą įmonę. Juridinių asmenų išraše bus nurodytas įmonės pavadinimas, kodas, buveinė, įregistravimo ir išregistravimo datos.
Patalpų, kuriose įregistruota juridinio asmens buveinė, savininkas turi teisę kreiptis į Juridinių asmenų registro tvarkytoją asmeniškai (iš anksto registruotis galite čia) arba prašymą siųsti paštu  su prašymu išregistruoti iš Registro juridinio asmens buveinę.
Norint įsteigti uždarąją akcinę bendrovę, galima vadovautis nuorodoje nurodyta veiksmų seka.
Uždarąją akcinę bendrovę taip pat galima įsteigti elektroniniu būdu per Registrų centro klientų savitarną.
Vėliausiai juridinio asmens pateiktų finansinių ataskaitų ir kitų kartu su jomis pateiktų dokumentų kopijas galima įsigyti per elektroninę Registrų centro klientų savitarnos sistemą. Tokių dokumentų kopijos neturi žymos "Kopija tikra" ir nebūtų laikomos oficialiu dokumentu.
Norint pakeisti akcinės bendrovės ar uždarosios akcinės bendrovės įstatinio kapitalo ir akcijų nominalios vertės išraišką iš litų į eurus, turi būti pakeisti ir įregistruoti nauji bendrovės įstatai.
Mažoji bendrija steigiama ir veikia Mažųjų bendrijų įstatymo nustatyta tvarka.

Informaciją, kokia tvarka yra steigiama mažoji bendrija, teikiant dokumentus popieriuje, rasite šioje nuorodoje.
Mažoji bendrija taip pat gali būti steigiama ir elektroniniu būdu per Registrų centro klientų savitarnos sistemą. 
Informuojame, kad finansinių ataskaitų rinkinius gali teikti juridinio asmens vadovas ar įgaliotas asmuo, prisijungę prie sistemos  per elektroninės bankininkystės sistemą arba kvalifikuotu sertifikatu patvirtintu elektroniniu parašu. Finansinių ataskaitų rinkinio pateikimo tvarką rasite Registrų centro tinklalapyje pagal šią nuorodą.
Kreditorių susirinkimui priėmus sprendimą dėl juridinio asmens pabaigos, kai bankroto procedūros vykdomos ne teismo tvarka, nemokumo administratorius ne vėliau kaip per 14 dienų nuo kreditorių sprendimo priėmimo dienos Juridinių asmenų registro tvarkytojui (iš anksto registruotis galima čia) pateikia šiuos dokumentus:
1. prašymą išregistruoti juridinį asmenį forma JAR-4;
Vadovaujantis  Lietuvos Respublikos pinigų plovimo ir teroristų finansavimo prevencijos įstatymu, visi Lietuvoje įsteigti juridiniai asmenys (išskyrus tuos, kurių vienintelis dalyvis yra valstybė ar savivaldybė) privalo gauti, atnaujinti ir saugoti tikslią informaciją apie savo naudos gavėjus ir šią informaciją pateikti Juridinių asmenų dalyvių informacinės sistemos naudos gavėjų posistemyje (JANGIS).
Kai visas akcinės bendrovės akcijas įsigyja vienas asmuo, bendrovės vadovas ne vėliau kaip per 5 dienas nuo pranešimo apie akcijų įgijimą gavimo dienos Juridinių asmenų registro tvarkytojui (registruotis vizitui galite čia) pateikia:
1. Prašymą įregistruoti pakeistus duomenis forma JAR-1.
Įgaliojimai  teikti duomenis Juridinių asmenų registro tvarkytojui (JAR) ir pasirašyti dokumentus, taip pat teikti duomenis ir dokumentus į Juridinių asmenų dalyvių informacinę sistemą (JADIS) išduodami nuorodoje nurodyta tvarka. Nuorodoje rasite ir įgaliojimų formas.
Likviduoti juridinį asmenį sprendimą priima atitinkamą teisinę formą reglamentuojančiame įstatyme nurodytas organas (pav.: individualioje įmonėje - jos savininkas, akcinėje bendrovėje ar uždarojoje akcinėje bendrovėje - visuotinis akcininkų susirinkimas).
Civilinio kodekso 2.66 straipsnis nustato, kad  kai pasikeičia juridinio asmens valdymo organų duomenys, duomenų ir dokumentų teikėjas per 30 dienų nuo pakeitimų padarymo dienos privalo pateikti nustatytos formos prašymą įregistruoti pakeitimus Juridinių asmenų registre. Įstatymai gali nustatyti trumpesnį terminą pateikti dokumentus ir duomenis.
Tai Civilinės metrikacijos įstaigos paslauga, kuri  teikiama asmenims – Lietuvos Respublikos piliečiams ir nuolat Lietuvos Respublikoje gyvenantiems asmenims be pilietybės, pabėgėliams ar užsieniečiams, kuriems suteikta papildoma apsauga, ketinantiems sudaryti santuoką <strong style="margin: 0px; padding: 0px; outline: 0px; font-size: 12px; vertical-align: baseline; background-image: initial; background-position: initial; background-size: initial; background-repeat
Informaciją apie valdybos narius gali pateikti tik juridinio asmens vadovas arba jo įgaliotas asmuo.
Įstatinis kapitalas mažinamas <a href="https://www.e-tar.lt/portal/lt/legalAct/TAR.E22116F1B0E0/sctXcRwGOS" style="margin: 0px; padding: 0px; font-size: 12px; vertical-align: baseline; background-image: initial; background-position: initial; background-size: initial; background-repeat: initial; background-attachment: initial; background-origin: initial; background-clip: initial; color: rgb(18, 140, 218); outline: none; font-family: "Open Sans", Arial, Ver
Žymos, kad juridinis asmuo yra nevyriausybinė organizacija, įregistravimo ir išregistravimo tvarka nustatyta Juridinių asmenų registro nuostatų  1482–1484 punktuose.
Civilinio kodekso 2.43 straipsnio 1 dalis nustato, kad  juridinis asmuo, prieš pakeisdamas pavadinimą, privalo apie tai paskelbti viešai vieną kartą arba pranešti visiems juridinio asmens kreditoriams raštu. Skelbimui taikomos ir Civilinio kodekso 1.65 straipsnio nuostatos.

Pavadinimas gali būti laikinai įrašytas į Juridinių asmenų registrą.
Steigiant juridinį asmenį elektroniniu būdu, kai numatomos patalpos juridinio asmens buveinei registruoti vienasmeniškai nepriklauso steigėjui jo nuosavybės teise, turi būti  kvalifikuotu elektroniniu parašu pasirašytas patalpų savininko (visų savininkų ar bendraturčių)  Sutikimas suteikti patalpas juridinio asmens buveinei. Prašymą įregistruoti juridinį asmenį teikiantis steigėjas turi sistemoje pridėti visus patalpų savininkus, duomenis įrašydamas atitinkamose grafose.