Elektroninis.lt parašas, dokumentų pasirašymas

Tokiu atveju reikia įdiegti į Adobe Reader programą šakninius sertifikatus bei atlikti kelis nustatymus. Šiuo adresu rasite programėlę "Adober Reader nustatymai", kuri visa tai atliks. Jei nepavyks jos įdiegti, atlikite nustatymus savarankiškai, instrukciją ir reikiamus dokumentus rasite šiuo adresu.
Atnaujinus el. parašo sertifikatus išduodamas naujas el. parašo slaptažodis (PIN).
Visą informaciją, kur ir kaip galite įsigyti elektroninį parašą elektroninis.lt, rasite nuorodoje http://www.elektroninis.lt/lt/isigyti.
Reikia pateikti laisvos formos prašymą nutraukti į USB laikmeną įrašytų sertifikatų galiojimą ir nurodyti asmens, kuriam bus naujai įrašomi sertifikatai, duomenis: vardą, pavardę ir asmens kodą. Su šiuo prašymu nurodytas asmuo turi atvykti į Registrų centrą, kartu turėti laikmeną ir asmens tapatybės dokumentą - kortelę arba pasą.
El. parašo slaptažodį (PIN) pasikeiskite vadovaudamiesi šiomis instrukcijomis:
Elektroninis.lt parašas galioja 2 metus nuo išdavimo dienos.
Taip atsitinka, jei po pasirašymo pasirinkote atverti pasirašytą dokumentą Adobe Reader programoje ir tada atliktote veiksmą "Save as".
Visų pirma pasirašius dokumentą reikėtų jį išsaugoti kompiuteryje, t.y. pasirinkti variantą "Save file", kaip parodyta pavyzdyje:

Rekomenduojame išnaujo paruošti kompiuterį darbui su parašu elektroninis.lt. Automatizuoto kompiuterio paruošimo įrankius rasite čia.
Panaikinkite savo kompiuteryje eToken PKI Client programą ir įdiekite SafeNet programinę įrangą. SafeNet programa skirta 32 ir 64 bitų Windows XP, Vista, 7, 8 operacinėms sistemoms. Diegimo failus rasite elektroninis.lt
Greičiausiai diegiate šakninius sertifikatus tiesiai iš atidaryto ZIP failo. Šakninių sertifikatų ZIP failą visų pirma reikia išsisaugoti kompiuteryje, tuomet išarchyvuoti ir tik tada įdiegti sertifikatus. Išbandykite automatizuoto šakninių sertifikatų diegimo programėlę.
Elektroninis.lt parašą galima įsigyti ir atnaujinti visuose Registrų centro filialuose ir skyriuose. El. parašo gamyba, jei prašymas pateikiamas skyriuje, užtrunka ilgiau nei filiale, tačiau bet kuriuo atveju gamyba ar atnaujinimas truks ne ilgiau 7 darbo dienų. Tikslesnę informaciją dėl gamybos terminų Jums suteiks pačiame Registrų centro filiale arba skyriuje.
Kad Adobe Reader programa teisingai atpažintų parašą elektroninis.lt, reikia atlikti programos nustatymus.Tai galite atlikti savarankiškai arba pasinaudoję specialia programėle. Daugiau informacijos rasite elektroninis.lt
Pabandykite prisijungti prie Registrų centro savitarnos. Jei Jums įvedant el. parašo slaptažodį jis nepriimamas, greičiausiai el. parašas yra užblokuotas. Informacija, ką daryti užblokavus el. parašą
 
Parašu elektroninis.lt  galite pasirašyti visose Europos Sąjungos šalyse, tačiau galimybė tai padaryti priklauso nuo informacinės sistemos savininko sprendimo.
Rekomenduojame išdiegti turimą Java programos versiją ir įdiegti naujausią versiją iš tinklapio www.java.com. Įdiegę naujausią Java programinę įrangą, patikrinkite, ar įjungtas Java komponentas naršyklėje "plug-in" arba liet. plėtinių sąraše. Jei ne – įjunkite jį.
Tokia klaida būdinga JAVA 7 update 6 ir naujesnėms JAVA versijoms. Susidūrus su šia problema, rekomenduojame atlikti šiuos nustatymus:
  • kompiuteryje atverkite Control Panel,
  • atsidarykite meniu JAVA CONSOLE,
  • pasirinkite Advanced kortelę ir nuimkite varnelę prie užrašo Enable Online Certificate Validation.
Naujame slaptažodyje turi būti didžiosios raidės, mažosios raidės ir skaičiai, pavyzdžiui, AAaa11. Slaptažodis pakeičiamas tik tada, kai jis visiškai atitinka reikalavimus ir rodoma "100%".
Atsitikus aprašytam atvejui, rekomenduojame iš naujo suformuoti ir pasirašyti dokumentą. Jei dokumentą skenuojate, rekomenduojame visų pirma skenuotą dokumentą išsaugoti JPG formatu, o tada konvertuoti į PDF formatą. Konvertuoti galite atsisiuntę programą  PrimoPDF arba CutePDF. Jei naudojatės programiniu paketu Microsoft Office 2010,  dokumentą galite tiesiog išsaugoti PDF formatu.
Greičiausiai dokumentas nuskenuotas su pasenusia skaitytuvo (skenerio) programine įranga. Atsinaujinkite skaitytuvo tvarkykles ir iš naujo nuskenuokite dokumentą. Rekomenduojame visų pirma skenuotą dokumentą išsaugoti JPG formatu, o tada konvertuoti į PDF formatą. Konvertuoti galite atsisiuntę programą  PrimoPDF arba CutePDF. Jei naudojatės programiniu paketu Microsoft Office 2010,  dokumentą galite tiesiog išsaugoti PDF formatu ir pasirašyti.
Patikrinkite, ar tinkamai paruošėte kompiuterį darbui su elektroninis.lt parašu. Informaciją apie kompiuterio paruošimą ir automatizuoto kompiuterio paruošimo įrankius rasite čia.