E. sąskaita

Vaizdo instrukcija yra pateikta informacinės sistemos „E. sąskaita“ interneto svetainės www.esaskaita.eu meniu punkte „Kaip naudotis?“. Pasirinkite norimą temą ir spauskite „parsisiųsti“. Rekomenduojame naudoti naujausią Mozilla Firefox arba Chrome naršyklę.
 
Tokiu atveju reikia parašyti laisvos formos prašymą skirti įmonės paskyros administratorių informacinėje sistemoje „E. Sąskaita“ ir atsiųsti el. paštu info@esaskaita.eu. Prašyme turi būti nurodyti asmens, kuris skiriamas paskyros administratoriumi, vardas, pavardė, asmens kodas, kontaktiniai duomenys (telefonas, el. pašto adresas). Taip pat reikia nurodyti įmonės kontaktinius duomenis bei įmonės banko sąskaitos numerį.
Susisiekti su sistemos administratoriumi galima parašius pranešimą paskyros meniu punkte „Pranešimai“ (bus atsakyta paskyroje nurodytu el. pašto adresu), rašant el. laišką adresu info@esaskaita.eu, skambinant Informacinės tarnybos tel.: (8 5) 268 8262 arba pateikiant klausimą interaktyvioje konsultavimo svetainėje info.registrucentras.lt.
Sąskaitų faktūrų teikėjas turės mokėti tik už perkančiosios organizacijos priimtas sąskaitas faktūras. Už perkančiosios organizacijos atmestas, grąžintas tikslinti sąskaitas mokestis neskaičiuojamas. Atlyginimo Registrų centrui už vienos sąskaitos pateikimą Informacinės sistemos priemonėmis dydis – 0,28 EUR. Apmokestinamų veiksmų ataskaitą, pasibaigus mėnesiui, galima peržiūrėti pagrindinio meniu punkto Mano paskyra kortelėje Apmokestinamų veiksmų ataskaita.
Informacinė sistema „E. sąskaita“ suderinama su Microsoft Internet Explorer, Mozilla Firefox, Google Chrome ir kitomis plačiai paplitusiomis interneto naršyklėmis bei jų naujausiomis versijomis. 
Šiuo metu rekomenduojame naudoti Mozilla Firefox arba Google Chrome naršykles. Daugiau informacijos rasite nuorodoje.
 
Teikiant sąskaitas „E. sąskaita“ sistemos priemonėmis, yra galimybė prisegti darbų/paslaugų aktą, prekių važtaraštį ar kitą papildomą dokumentą.
„E. sąskaita“ sistemoje įstaigos (paskyros) naudotojų skaičius nėra ribojamas. Daugiau informacijos rasite nuorodoje.
Standartizuota sąsaja su išorinėmis informacinėmis sistemomis (FVAIS) yra aprašyta informacinės sistemos „E. sąskaita“ interneto svetainės www.esaskaita.eu meniu punkte Duomenų teikimas ir gavimas
Integraciją su FVAIS įmonė įgyvendina savo arba FVAIS aptarnaujančios įmonės IT specialistų pagalba. Daugiau informacijos rasite nuorodoje.
Sertifikatas informacinėje sistemoje „E. sąskaita“ reikalingas norint padaryti standartizuotą sąsają tarp „E. sąskaita“ ir įmonėje naudojamos finansų valdymo ar apskaitos sistemos taip, kaip aprašyta dokumente apie standartizuotą sąsają (https://www.esaskaita.eu/web/esaskaita/duomenu-teikimas-ir-gavimas).

Teikdami sertifikato prašymą turite nurodyti finansų valdymo ar apskaitos sistemos pavadinimą.
 
Perkančiosioms organizacijoms, tiekėjams ir kitiems informacinės sistemos „E. sąskaita“ naudotojams su Registrų centru (informacinės sistemos „E. sąskaita“ tvarkytoju) nereikia pasirašyti jokių sutarčių. Susikūrus paskyrą reikia patvirtinti susipažinimą su naudojimosi sąlygomis. Tai ir laikoma sutartimi. Daugiau informacijos rasite nuorodoje.
 
 
„E. sąskaita“ suteikia galimybę prekių, paslaugų ir darbų tiekėjams, vykdantiems viešųjų pirkimų sutartis, perkančiosioms organizacijoms internetu teikti  PVM sąskaitas faktūras, sąskaitas faktūras, kreditinius ir debetinius dokumentus bei avansines sąskaitas. Daugiau informacijos rasite nuorodoje.
Prisijungimas su vartotojo vardu ir slaptažodžiu galimas tik užsienio asmenims. Vartotojo vardą ir slaptažodį turi suteikti perkančioji organizacija, sukūrusi užsienio asmens paskyrą. Detalesnę informaciją apie užsienio asmenų paskyrų sukūrimą rasite šioje nuorodoje.  
 
Viešųjų pirkimų sutartys į informacinę sistemą "E. sąskaita" siunčiamos automatiškai iš Centrinės viešųjų pirkimų informacinės sistemos (CVP IS). Pažymėtina, kad į "E. sąskaita" perduodamos tik perkančiosios organizacijos CVP IS paviešintos sutartys
Sąskaita faktūra už naudojimąsi informacine sistema „E. sąskaita“ mėnesio pabaigoje bus patalpinta registruotų vartotojų dalyje, prie kitų sąskaitų už Registrų centro paslaugas. Jeigu nesate registruotas vartotojas, sąskaitą faktūrą gausite el. paštu, nurodytu prie kontaktinių paskyros savininko duomenų. Daugiau infomacijos rasite nuorodoje.
 
Jeigu, viešojo pirkimo sutartis sudaryta iki 2014 m. gruodžio 31 d (imtinai), tokiu atveju tiekėjas, teikdamas atsiskaitymo dokumentus per informacinę sistemą „E. sąskaita“, duomenis apie sudarytą sutartį su perkančiąja organizacija/perkančiuoju subjektu į sistemą turi įvesti rankiniu būdu. Daugiau informacijos rasite nuorodoje -> VPĮ -> E. sąskaita.

 
Galimos dvi priežastys – sutartis nepaviešinta arba sutarties galiojimo pabaigos data nepakeista Centrinės Viešųjų pirkimų informacinės sistemos (CVP IS) puslapyje, tačiau visada yra galimybė sutarties numerį įrašyti ranka.
Greičiausiai įmonės vadovas ar paskyros administratorius pridėjo naujus paskyros naudotojus, bet neišsaugojo pasikeitusių paskyros duomenų. Pridėjus naujus paskyros naudotojus, reikia patvirtinti naudotojo duomenis ir išsaugoti pasikeitusius paskyros duomenis – paspausti žalią mygtuką „Išsaugoti“.

Paviešinti viešųjų pirkimų sutartis Centrinėje viešųjų pirkimų informacinėje sistemoje (CVP IS) yra perkančiosios organizacijos prievolė. Paviešintų sutarčių duomenys iš CVP IS pateikiami į sistemą „E. sąskaita“ automatiškai. 
Sąskaitą išrašyti ir pateikti per sistemą „E. sąskaita“ Jūs galėsite. Jeigu sutarties numerio nebegalima rinktis iš sąrašo, Jūs visada galėsite jį įrašyti ranka. Sistemoje nustatyta, kad sutarties iš sąrašo nebegalima pasirinkti praėjus 180 dienų nuo sutarties pabaigos datos. 
Viešinti viešųjų pirkimų sutartis, kurios sudarytos iki 2015-01-01, perkančioji organizacija neprivalo. Tiekėjai pagal tokias sutartis teikia sąskaitas „E. sąskaita“ priemonėmis, sutarties numerį įrašydami ranka.
Jungiantis prie sistemos įmonės vadovui, sistema jį atpažįsta kaip juridinio asmens atstovą (iš Juridinių asmenų registro). Vadovą pavaduojantis asmuo gali prašyti „E. sąskaita“ veiklos administratorių sukurti paskyrą ir paskirti paskyros administratorių. Jeigu reikalingas prašymo pavyzdys, maloniai prašome parašyti el. paštu info@esaskaita.eu.  
Sistemoje nėra išrašymo datos apribojimo, taigi galima pasirinkti bet kokią sąskaitos išrašymo datą, tačiau sąskaitos istorijoje bus užfiksuoti pateikimo ir kitų būsenų pasikeitimo datos.
Sąskaitos pašalinti negalima. Perkančioji organizacija sąskaitą turėtų atmesti arba grąžinti tikslinti, tuomet galėsite pateikti naują, atmestos arba grąžintos tikslinti sąskaitos pagrindu. Jeigu įvedant sąskaitą neteisingai įvesta sąskaitos data, serija ar numeris, perkančioji organizacija sąskaitą turi atmesti, nes grąžinus tikslinti, datos, serijos ir numerio laukų koreguoti sistema neleidžia.
Kurdami naują paskyrą arba koreguodami jau sukurtos paskyros kontaktinius duomenis, turite pasirinkti kiekvieną iš privalomųjų kontaktinių duomenų — tel. Nr. (fiksuoto ryšio ir / arba mobilaus ryšio tel. Nr.), el. pašto adresą, banko sąskaitos numerį — iš siūlomų kontaktinių duomenų sąrašo, paspaudę šalia kontaktinio duomens esantį mygtuką Pasirinkti. Tik tuo atveju, jeigu šalia kontaktinio duomens mygtuko Pasirinkti nėra, naujus kontaktinius duomenis būtina įvesti rankiniu būdu.
Duomenų mainai su FVAIS realizuoti naudojant tinklinę paslaugą FVAISBroker.
FVAIS su E. Sąskaita pusėje tinkline paslauga FVAISBroker duomenimis keisis remiantis šiais principais:
- Užklausų apdorojimo principas: sinchroninis, asinchroninis;
- SOAP standartas: 1.1;
- SOAP užklausų perdavimo būdas: Document;
- Užklausų bei atsakymų formatas: XML dokumentai;
- XML dokumentų koduotė: WINDOWS-1257.