Juridinių asmenų registras

Steigiant individualią įmonę per notarą, rekomenduojama vadovautis šioje nuorodoje nurodyta veiksmų seka.
Individualią įmonę taip pat galima įsteigti ir elektroniniu būdu per Registrų centro klientų savitarną

Informaciją, kokia tvarka yra steigiama mažoji bendrija, teikiant dokumentus popieriuje, rasite šioje nuorodoje.
Mažoji bendrija taip pat gali būti steigiama ir elektroniniu būdu per Registrų centro klientų savitarnos sistemą. Vaizdo instrukciją, kaip įsteigti mažąją bendriją rasite pagal nuorodas:
Vadovaujantis Juridinių asmenų registro nuostatais, duomenys apie akcininkus neregistruojami Juridinių asmenų registre, išskyrus atvejus, kai visų akcinės bendrovės ar uždarosios akcinės bendrovės akcijų savininkas yra vienas asmuo. Tokiu atveju yra galimybė atlygintinai užsisakyti Juridinių asmenų registro išplėstinius išrašus apie tokias bendroves (atlyginimas už vieno išrašo parengimą - 8,11 Eur).
Steigiant juridinį asmenį elektroniniu būdu, kai numatomos patalpos juridinio asmens buveinei nepriklauso steigėjui jo nuosavybės teise, turi būti  kvalifikuotu elektroniniu parašu pasirašytas patalpų savininko (visų savininkų ar bendraturčių)  Sutikimas suteikti patalpas juridinio asmens buveinei.
Tuo atveju, kai juridinis asmuo buvo įsteigtas elektroniniu būdu ar per savitarnos sistemą buvo pakeistas jo steigimo dokumentas (steigimo dokumentu vadinami įstatai, nuostatai), Registrų centro savitarnos sistemoje išsaugotus steigimo dokumentus ir kitus dokumentus gali parsisiųsti ir atsispausdinti asmuo, pateikęs prašymą įregistruoti juridinį asmenį (steigėjas, prisijungęs kaip fizinis asmuo), vadovas ar kitas turintis teisę teikti duomenis ir pasirašyti dokumentus elektroniniu būdu

Laiku nepateikus Juridinių asmenų registrui pakeistų duomenų ir dokumentų, taip pat metinių finansinių ataskaitų rinkinio, pažeidžiamos Civilinio kodekso 2.66 straipsnio 3 ir 4 dalies nuostatos. Vadovaujantis Juridinių asmenų registro nuostatais ir Akcinių bendrovių įstatymuo ir kitų į

Juridinio asmens registravimo pažymėjimai nuo 2010 m. sausio 1 d., pasikeitus Civilinio kodekso 2.65 str., neišduodami, o nuo  2012 m. spalio 7 d., įsigaliojus Juridinių asmenų registro nuostatų pakeitimams, juridinių asmenų, jų filialų ir atstovybių, užsienio juridinių asmenų ir kitų organizacijų filialų ir atstovybių registravimo pažymėjimai ir jų dublikatai pripažinti netekusiais galios.
Metinės finansinės ataskaitos sudaromos vadovaujantis Įmonių finansinės atskaitomybės įstatymu, Verslo apskaitos standartais arba tarptautiniais apskaitos standartais ir kitais teisės aktais. Verslo apskaitos standartus ir jų taikymo metodines rekomendacijas rasite Audito, apskaitos, turto vertinimo ir nemokumo valdymo tarnybos interneto svetainėje.
Tarpinė finansinė atskaitomybė Juridinių asmenų registro tvarkytojui teikiama:
  • Akcinių bendrovių įstatymo 51 straipsnio nustatyta tvarka. Sprendimą padidinti įstatinį kapitalą iš bendrovės lėšų priima visuotinis akcininkų susirinkimas, vadovaudamasis bendrovės finansinių ataskaitų rinkiniu.
Civilinio kodekso 2.49 straipsnyje yra nurodyta, kad juridinio asmens buveine laikoma ta vieta, kurioje yra nuolatinis jo valdymo organas. Juridinio asmens buveinė apibūdinama, nurodant patalpų adresą. Patalpa, kurioje registruojama juridinio asmens buveinė, turi būti įregistruota Nekilnojamojo turto registre. Teisės aktai nenustato, kokios paskirties patalpose gali būti registruojama juridinio asmens buveinė.

Individuali įmonė yra paveldima Civilinio kodekso nustatyta tvarka. Įpėdinis (įpėdiniai), priėmęs palikimą, turi teisę kreiptis į teismą dėl palikimo administratoriaus paskyrimo. Gavęs paveldėjimo teisės liudijimą, įpėdinis (įpėdiniai), turi pateikti Juridinių asmenų registro tvarkytojui dokumentus ir duomenis dėl savininko duomenų pakeitimo.

Vadovaujantis Civilinio kodekso 2.71 ir 2.72 straipsniais Juridinių asmenų registro duomenys ir bet kokia kita registrui pateikta informacija yra vieša ir kiekvienas asmuo turi teisę gauti bet kokius registro duomenis. Juridinių asmenų registro nuostatų ir Juridinių asmenų registro tvarkymo taisyklių nustatyta tvarka teikiami Juridinių asmenų registro išrašai ir registrui pateiktų dokumentų kopijos.&n
Elektroniniu būdu keisti juridinio asmens duomenis yra galimybė tik Lietuvos Respublikos piliečiams ar užsieniečiams, kuriems Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka yra išduoti asmens tapatybę patvirtinantys dokumentai ir kurie turi kvalifikuotą elektroninį parašą. Šiuo metu galima naudoti:
· valstybės įmonės Registrų centro Sertifikatų centro išduotą kvalifikuotą sertifikatą;
· mobiliojo ryšio operatorių - Bitė, Telia, Tele2 ir Teledema išduotus kvalifikuotus sertifikatus;
Asmuo, kurio vardu pavadinimas laikinai įtrauktas į Juridinių asmenų registrą, norėdamas elektroniniu būdu perleisti šį pavadinimą, turi prisijungti prie Registrų centro klientų savitarnos sistemos ir atsiradusiame pagrindiniame  sistemos lange pasirinkti skiltį Juridinių asmenų registras bei kairėje pusėje esančiame meniu spustelti nuorodas: Juridinio asmens prašymai,  Prašymas perleisti laikinai į Juridinių asmenų registrą įtrauktą pavadinimą.
Steigiant juridinį asmenį elektroniniu būdu, dokumentai pateikiami tiesiogiai Registro tvarkytojui per elektroninę Registrų centro klientų savitarnos sistemą, jeigu visi steigėjai ir kiti asmenys, kurie turi pasirašyti teikiamus dokumentus, turi kvalifikuotą elektroninį parašą. 
Šiuo metu galima naudotis:
· valstybės įmonės Registrų centro Sertifikatų centro išduotu kvalifikuotu sertifikatu;
Informuojame, kad Juridinių asmenų registre parduotuvių ir kitų juridinio asmens padalinių pavadinimai neregistruojami.
Norėdami įsteigti asociaciją, galite vadovautis nuorodoje nurodyta veiksmų eiga. Steigti asociaciją gali ne mažiau kaip 3 asmenys.
Registrų centro klientai, teikiantys prašymus ir atsiimantys parengtus dokumentus bet kuriame Registrų centro aptarnavimo padalinyje asmeniškai, aptarnaujami tik pateikę vieną iš šių asmens tapatybę patvirtinančių dokumentų:
  • Asmens tapatybės kortelę;
  • Pasą;
  • Leidimą nuolat gyventi Lietuvoje;
  • Laikinąjį asmens pažymėjimą.


     
Pranešimas elektroniniame Juridinių asmenų registro leidinyje atspausdinamas kitą darbo dieną po to, kai pateikiamas prašymas ir sumokamas nustatyto dydžio atlyginimas (atlyginimų dydžius rasite Registrų centro interneto svetainėje pagal nuorodą).

Naujai įregistruotam juridiniam asmeniui, filialui ar atstovybei ESI išduodamas neatlygintinai be atskiro prašymo.

Mažosios bendrijos Juridinių asmenų registro tvarkytojui privalo pateikti metinių finansinių ataskaitų rinkinius. Finansinių ataskaitų rinkinių teikimo tvarką rasite nuorodoje. Finansinių ataskaitų sudarymą reglamentuoja Verslo apskaitos standartai.
 
Asociacijos valdymo organų narių skyrimo ir atšaukimo tvarką nustato Asociacijų įstatymas. Kai išrenkama nauja asociacijos valdyba, Juridinių asmenų registro tvarkytojui turi būti pateikti duomenys apie visus išrinktus valdybos narius, net ir tuo atveju, jeigu jie nepasikeitė.

Atskyrimo procedūros gali būti įgyvendinamos tik akcinėms bendrovėms ir uždarosioms akcinėms bendrovėms. Atskyrimui mutatis mutandis taikomos Civilinio kodekso ir Akcinių bendrovių įstatymo nuostatos, reglamentuojančios reorganizavimą padalijimo būdu.

Registruojant juridinį asmenį per Registrų centro klientų savitranos sistemą, mokėtojas gali būti ir kitas asmuo.
Svarbu pažymėti, kad užsisakius paslaugas per elektroninę  Registrų centro klientų savitarną, jos turi būti apmokėtos, neišėjus iš savitarnos sistemos, o tiesiogiai per pasirinkto banko elektroninės bankininkystės sistemą, kadangi kitaip sistema negalės sumokėtų pinigų prijungti prie Jūsų užsakymo ir pakeisti jo būseną  į Apmokėtas.
Kontaktiniai duomenys įrašomi iš formos KD-1, kurią Juridinių asmenų registro tvarkytojui teikia juridinio asmens vadovas arba jo įgaliotas asmuo. Tokiu pačiu būdu taisomi ir klaidingai į duomenų bazę įrašyti kontaktiniai duomenys.
Dokumentų ir duomenų teikėjas ne vėliau kaip pirmąją atskyrimo sąlygų viešo paskelbimo dieną Registro tvarkytojui pateikia:
1. Prašymą registruoti teisinį statusą - formas JAR-1 ir JAR-TST1.
2. Atskyrimo sąlygas.
3. Atskyrimo sąlygų vertinimo ataskaitą.
4. Valdymo organų parengtą ataskaitą, jeigu tokios ataskaitos pateikimą numato įstatymai.
Vadovaujantis Civilinio kodekso 2.72 straipsnio 3 dalimi, Juridinių asmenų registro nuostatais ir Juridinių asmenų registro tvarkymo taisyklėmis, Registrų centro teritoriniuose klientų aptarnavimo padaliniuose pagal gavėjo pateiktą prašymą atlygintinai teikia Juridinių asmenų registro išrašus ir dokumentų kopijas.